e 2017

Obchodní strategie destinační společnosti

HOLEŠINSKÁ, Andrea

Basic information

Original name

Obchodní strategie destinační společnosti

Name (in English)

Corporate strategy of destination management organization

Authors

HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, 20 pp. 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/17:00099881

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords (in Czech)

obchodní strategie; destinační společnost; SWOT analýza; priority

Keywords in English

corporate strategy; destination management organization; SWOT analysis; priorities
Změněno: 16/5/2018 14:50, Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Přehledový manuál jak zpracovat obchodní strategii destinační společnosti. Důraz je kladen především na precizní analýzu destinace, na syntézu všech dílčích analýz a především na návrhovou část strategie, která má jednak vychází ze SWOT analýzy, ale především prokazuje propojení “teoretických” a praktických znalostí z oboru a současně reflektuje na skutečnou situaci na trhu.

In English

An overview guide to process the corporate strategy of the destination management organization. The guide focuses on the complex analysis of the destination, furthermore on the synthesis of all partial analyzes and moreover on the proposal part of the strategy. The major idea is to highlight the importance of the interconnection between the SWOT analysis and the main goals and then priorities, and as well as the employment of the "theoretical" and practical knowledge from the study field. At the same time the publication stress the significance of the reflection on the actual market situation.

Links

MUNI/FR/1377/2016, interní kód MU
Name: Rozvoj manažerských kompetencí u studentů oboru RRCR (Acronym: ROMAKO)
Investor: Masaryk University