SUCHÁČEK, Petr. Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů: PLÁNY VS. REALITA (The Development of University Teachers’ Pedagogical Competence: PLANS VS. REALITY). In XVII. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů: PLÁNY VS. REALITA
Name in Czech Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů: PLÁNY VS. REALITA
Name (in English) The Development of University Teachers’ Pedagogical Competence: PLANS VS. REALITY
Authors SUCHÁČEK, Petr.
Edition XVII. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) CERPEK, pedagogické kompetence, profesní rozvoj
Keywords in English CERPEK, pedagogical competence, professional development
Tags CERPEK, Pedagogické kompetence, vysokoškolská pedagogika
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 21/1/2019 11:37.
Abstract
Masarykova univerzita zareagovala na potřebu zkvalitňování výuky na univerzitě vznikem Centra rozvoje pedagogických kompetencí (CERPEK) http://akad.rect.muni.cz/cs/cerpek. Aktuálně probíhá první běh vzdělávání začínajících akademiků. V tomto příspěvku bychom chtěli a) představit vzdělávací program, skrze který má dojít k rozvoji pedagogických kompetencí; b) shrnout reakce akademiků na tento program; c) sumarizovat výzvy a otázky, na které cestou narážíme; d) na základě a) - c) bychom rádi posbírali vaše rady, názory, pohledy na věc, které by nám pomohly výše zmíněné výzvy a otázky lépe pochopit, či dokonce překonat.
Abstract (in English)
Masaryk University is responding to the need of improving the quality of tertiary education by opening the Centre for Pedagogical Competency Developement (CPCD or CERPEK) http://akad.rect.muni.cz/cs/cerpek. The first run of the programme is taking place at the moment. In our contribution, we are going to, first, to introduce the programme aimed at the development of pedagogical competence. Second, to present the participants’ feedback. And third, to summarise the questions and challenges we are dealing with. Based on these points, we would like to have a discussion and ask you for your thoughts, ideas and advice that could help us better understand the challenges and maybe even overcome them.
PrintDisplayed: 15/10/2024 08:45