Detailed Information on Publication Record
2018
Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů: PLÁNY VS. REALITA
SUCHÁČEK, PetrBasic information
Original name
Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů: PLÁNY VS. REALITA
Name in Czech
Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů: PLÁNY VS. REALITA
Name (in English)
The Development of University Teachers’ Pedagogical Competence: PLANS VS. REALITY
Authors
Edition
XVII. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
CERPEK, pedagogické kompetence, profesní rozvoj
Keywords in English
CERPEK, pedagogical competence, professional development
Změněno: 21/1/2019 11:37, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Masarykova univerzita zareagovala na potřebu zkvalitňování výuky na univerzitě vznikem Centra rozvoje pedagogických kompetencí (CERPEK) http://akad.rect.muni.cz/cs/cerpek. Aktuálně probíhá první běh vzdělávání začínajících akademiků. V tomto příspěvku bychom chtěli a) představit vzdělávací program, skrze který má dojít k rozvoji pedagogických kompetencí; b) shrnout reakce akademiků na tento program; c) sumarizovat výzvy a otázky, na které cestou narážíme; d) na základě a) - c) bychom rádi posbírali vaše rady, názory, pohledy na věc, které by nám pomohly výše zmíněné výzvy a otázky lépe pochopit, či dokonce překonat.
In English
Masaryk University is responding to the need of improving the quality of tertiary education by opening the Centre for Pedagogical Competency Developement (CPCD or CERPEK) http://akad.rect.muni.cz/cs/cerpek. The first run of the programme is taking place at the moment. In our contribution, we are going to, first, to introduce the programme aimed at the development of pedagogical competence. Second, to present the participants’ feedback. And third, to summarise the questions and challenges we are dealing with. Based on these points, we would like to have a discussion and ask you for your thoughts, ideas and advice that could help us better understand the challenges and maybe even overcome them.