k 2018

Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů: PLÁNY VS. REALITA

SUCHÁČEK, Petr

Basic information

Original name

Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů: PLÁNY VS. REALITA

Name in Czech

Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů: PLÁNY VS. REALITA

Name (in English)

The Development of University Teachers’ Pedagogical Competence: PLANS VS. REALITY

Edition

XVII. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

CERPEK, pedagogické kompetence, profesní rozvoj

Keywords in English

CERPEK, pedagogical competence, professional development
Změněno: 21/1/2019 11:37, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

Masarykova univerzita zareagovala na potřebu zkvalitňování výuky na univerzitě vznikem Centra rozvoje pedagogických kompetencí (CERPEK) http://akad.rect.muni.cz/cs/cerpek. Aktuálně probíhá první běh vzdělávání začínajících akademiků. V tomto příspěvku bychom chtěli a) představit vzdělávací program, skrze který má dojít k rozvoji pedagogických kompetencí; b) shrnout reakce akademiků na tento program; c) sumarizovat výzvy a otázky, na které cestou narážíme; d) na základě a) - c) bychom rádi posbírali vaše rady, názory, pohledy na věc, které by nám pomohly výše zmíněné výzvy a otázky lépe pochopit, či dokonce překonat.

In English

Masaryk University is responding to the need of improving the quality of tertiary education by opening the Centre for Pedagogical Competency Developement (CPCD or CERPEK) http://akad.rect.muni.cz/cs/cerpek. The first run of the programme is taking place at the moment. In our contribution, we are going to, first, to introduce the programme aimed at the development of pedagogical competence. Second, to present the participants’ feedback. And third, to summarise the questions and challenges we are dealing with. Based on these points, we would like to have a discussion and ask you for your thoughts, ideas and advice that could help us better understand the challenges and maybe even overcome them.