Detailed Information on Publication Record
2017
The Role of Games in Popularization of Science and Technology
STUCHLÍKOVÁ, Ľubica, Peter BENKO, Arpád KÓSA, Ivan KMOTORKA, František JANÍČEK et. al.Basic information
Original name
The Role of Games in Popularization of Science and Technology
Name in Czech
Role her v popularizaci vědy a techniky
Authors
STUCHLÍKOVÁ, Ľubica (703 Slovakia, guarantor), Peter BENKO (703 Slovakia), Arpád KÓSA (703 Slovakia), Ivan KMOTORKA (703 Slovakia), František JANÍČEK (703 Slovakia), Martin DOSEDLA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
New York, ICETA 2017 15th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, p. 451-456, 6 pp. 2017
Publisher
IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00099912
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-1-5386-3296-3
UT WoS
000425921300070
Keywords in English
electrical engineering; games fo education; popularisation of science and technlogy
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 20/3/2018 16:59, Dana Nesnídalová
V originále
This paper is concerned with authors’ experience in design and utilization of web based games in popularization of science and technology. This versatile tool has a strong perspective in the task of reducing the lack of students’ educational motivation in the field of electrical engineering. It is already desirable for primary and secondary school children to get some basic information about this topic. The authors discuss the main challenges and opportunities in context with the usage of digital games as effective tools to create interest in Science and Technology. As a practical outcome of this discussion, the authors are presenting an original educational game for children Mystery of Electrical Engineering. The game offers a nice and playful environment and ensures quite an easy way how to familiarize young pupils with the world of electricity.
In Czech
Tento příspěvek se zabývá zkušenostmi autorů v návrhu a využití webových her v České republice popularizaci vědy a techniky. Tento všestranný nástroj má silný pohled na úlohu snížit nedostatek studentské vzdělávací motivace v oblasti elektrotechniky inženýrství. Je již žádoucí pro primární a středoškolské děti, aby získaly některé základní informace o tomto tématu. Autoři diskutují o hlavních výzvách a příležitostí v souvislosti s využíváním digitálních her jako efektivní nástroje k vytvoření zájmu o vědu a Technika. Jako praktický výsledek této diskuse, autoři představují originální vzdělávací hru pro děti Tajemství elektrotechniky. Hra nabízí hezké a hravé prostředí a zajišťuje docela snadné jak seznámit mladé žáky se světem elektřina.