D 2017

The Role of Games in Popularization of Science and Technology

STUCHLÍKOVÁ, Ľubica, Peter BENKO, Arpád KÓSA, Ivan KMOTORKA, František JANÍČEK et. al.

Basic information

Original name

The Role of Games in Popularization of Science and Technology

Name in Czech

Role her v popularizaci vědy a techniky

Authors

STUCHLÍKOVÁ, Ľubica (703 Slovakia, guarantor), Peter BENKO (703 Slovakia), Arpád KÓSA (703 Slovakia), Ivan KMOTORKA (703 Slovakia), František JANÍČEK (703 Slovakia), Martin DOSEDLA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

New York, ICETA 2017 15th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, p. 451-456, 6 pp. 2017

Publisher

IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00099912

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-1-5386-3296-3

UT WoS

000425921300070

Keywords in English

electrical engineering; games fo education; popularisation of science and technlogy

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 20/3/2018 16:59, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

This paper is concerned with authors’ experience in design and utilization of web based games in popularization of science and technology. This versatile tool has a strong perspective in the task of reducing the lack of students’ educational motivation in the field of electrical engineering. It is already desirable for primary and secondary school children to get some basic information about this topic. The authors discuss the main challenges and opportunities in context with the usage of digital games as effective tools to create interest in Science and Technology. As a practical outcome of this discussion, the authors are presenting an original educational game for children Mystery of Electrical Engineering. The game offers a nice and playful environment and ensures quite an easy way how to familiarize young pupils with the world of electricity.

In Czech

Tento příspěvek se zabývá zkušenostmi autorů v návrhu a využití webových her v České republice popularizaci vědy a techniky. Tento všestranný nástroj má silný pohled na úlohu snížit nedostatek studentské vzdělávací motivace v oblasti elektrotechniky inženýrství. Je již žádoucí pro primární a středoškolské děti, aby získaly některé základní informace o tomto tématu. Autoři diskutují o hlavních výzvách a příležitostí v souvislosti s využíváním digitálních her jako efektivní nástroje k vytvoření zájmu o vědu a Technika. Jako praktický výsledek této diskuse, autoři představují originální vzdělávací hru pro děti Tajemství elektrotechniky. Hra nabízí hezké a hravé prostředí a zajišťuje docela snadné jak seznámit mladé žáky se světem elektřina.