LNĚNIČKA, Libor and Lucie ŠKARKOVÁ. Jak se buduje profesní společenství v projektu EDUFORUM (How to build a professional community in the project EDUFORUM). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2017, vol. 142, No 02, p. 27-31. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak se buduje profesní společenství v projektu EDUFORUM
Name (in English) How to build a professional community in the project EDUFORUM
Authors LNĚNIČKA, Libor and Lucie ŠKARKOVÁ.
Edition Komenský, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50901 Other social sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Společenství; portfolio; učitel; projekt
Keywords in English Community; Portfolio; Teacher; Project
Changed by Changed by: Mgr. Ing. Libor Lněnička, Ph.D., učo 272260. Changed: 15/3/2018 08:55.
Abstract
Článek prezentuje odborné aktivity realizované v rámci projektu Společenství praxe (EDUFORUM) financovaného z Evropského sociálního fondu prostřednictvím operačního programu Výzkum, vývoj, vzdělávání. Zaměřuje se na první rok realizace projektu, kdy na konci srpna 2017 proběhlo hromadné setkání realizátorů projektu s cílovou skupinou (učiteli ZŠ a SŠ) ve Valči. Formou reportáže popisuje realizované workshopy a pracovní jednání. Výstupy ze setkání budou dále použity pro tvorbu profesního učitele, které tvoří hlavní výsledek projektu.
Abstract (in English)
The paper describes the professional activities carried by framework of the Communities of practice - a platform for the development of key competencies Project (EDUFORUM) funded by the European Social Fund through the Operational Program Research, Development and Education. It is focused on the first year of the project implementation, when a mass meeting of project implementers was held at the end of August 2017 with a target group (primary and secondary school teachers) in Valeč (Čzech Republic). The report describes the realized workshops and working meetings. The outcomes of the meeting will also be used to create a professional teacher who is the main outcome of the project.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659, interní kód MUName: Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 22/7/2024 16:43