Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1407073, author = {Červenka, Karel}, booktitle = {VIII. Hradecké dny sociální práce - Od teorie k praxi, od praxe k teorii (UHK - Hradec Králové, 7. až 8. října 2011)}, keywords = {helping profession, counseling care, identity, labeling, stigmatization, behavioral difficulties, special educational need, proto-professionalization}, title = {Proto-profesionalizace klientů pomáhajících profesí: Příklad klientů preventivně výchovného zařízení}, url = {http://www.prohuman.sk/socialna-praca/sbornik-z-konference-od-teorie-k-praxi-od-praxe-k-teorii-2011}, year = {2011} }
TY - CONF ID - 1407073 AU - Červenka, Karel PY - 2011 TI - Proto-profesionalizace klientů pomáhajících profesí: Příklad klientů preventivně výchovného zařízení KW - helping profession, counseling care, identity, labeling, stigmatization, behavioral difficulties, special educational need, proto-professionalization UR - http://www.prohuman.sk/socialna-praca/sbornik-z-konference-od-teorie-k-praxi-od-praxe-k-teorii-2011 N2 - Klienti profesí, které bývají označovány za pomáhající (sociální práce, speciální pedagogika aj.), svým kontaktem se systémem příslušné profese získávají specifickou zkušenost. Ta utváří jejich vnímání dané profese i představu o povaze jejího systému. Na rozdíl od laiků v pravém slova smyslu se klienti daných zařízení díky své nové zkušenosti stávají proto-experty na systém dané pomáhající profese, neboť oproti laikům svým kontaktem s danou profesí o ní získávají i hlubší vědění. Jelikož je toto vědění zakotveno ve specifické sociální pozici a roli klienta dané instituce, od oficiálního nebo expertního vědění a definice systému se liší. Lze předpokládat, že způsob, kterým klienti definují systém a svou pozici v něm, ovlivňuje jejich postoje a chování a tím v důsledku i jejich volby strategií, jak se v rámci systému a k systému chovat. V optice de Swaanova konceptu proto-profesionalizace laiků bude autor na příkladu dospívajících klientů jednoho z preventivně výchovných zařízení ilustrovat specifický způsob, kterým oni sami vytvářejí představu o instituci samotné, stejně jako o systému výchovných zařízení a též zpětně i o povaze a roli klientů tohoto systému – tj. o sobě samých. ER -
ČERVENKA, Karel. Proto-profesionalizace klientů pomáhajících profesí: Příklad klientů preventivně výchovného zařízení. In \textit{VIII. Hradecké dny sociální práce - Od teorie k praxi, od praxe k teorii (UHK - Hradec Králové, 7. až 8. října 2011)}. 2011.
|