Detailed Information on Publication Record
2017
The geography of tourism at Czech universities: position paper
TROJAN, Jakub, Helena VELICHOVÁ and Eva LUKÁŠKOVÁBasic information
Original name
The geography of tourism at Czech universities: position paper
Name in Czech
Geografie cestovní ruchu na vysokých školách: současný stav
Name (in English)
The geography of tourism at Czech universities: position paper
Authors
TROJAN, Jakub, Helena VELICHOVÁ and Eva LUKÁŠKOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu. Sborník příspěvků z desáté mezinárodní vědecké konference, p. 134-139, 6 pp. 2017
Publisher
Vysoká škola obchodní a hotelová
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
ISBN
978-80-87300-96-1
Keywords (in Czech)
geografie cestovního ruchu; vysoká škola; vzdělávání; inovace; studijní program
Keywords in English
tourism geography; university; education; innovation; study program
Tags
Reviewed
Změněno: 12/2/2018 13:17, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.
V originále
The paper deals with the current situation of tourism geography teaching at universities in the Czech Republic, both in public and private tertiary education institutions. In-depth analysis of the state is based on publicly available information on the courses and includes 22 domestic universities. The outputs lie in situational analysis served as the basis for discussion of modification in the approach to teaching in the context of new trends in the accreditation of relevant study programs.
In Czech
Příspěvek se věnuje současné situaci výuky geografie cestovního ruchu na vysokých školách v České republice a to jak na veřejných, tak privátních institucích terciárního vzdělávání. Hloubková analýza stavu je založena na veřejně přístupných informacích o vyučovaných předmětech a zahrnuje 22 tuzemských vysokých škol. Výstupy představují situační analýzu sloužící jako podklad pro diskusi modifikace přístupu k výuce v souvislosti s novými trendy v akreditacích relevantních studijních programů.
In English
The paper deals with the current situation of tourism geography teaching at universities in the Czech Republic, both in public and private tertiary education institutions. In-depth analysis of the state is based on publicly available information on the courses and includes 22 domestic universities. The outputs lie in situational analysis served as the basis for discussion of modification in the approach to teaching in the context of new trends in the accreditation of relevant study programs.