D 2017

The geography of tourism at Czech universities: position paper

TROJAN, Jakub, Helena VELICHOVÁ and Eva LUKÁŠKOVÁ

Basic information

Original name

The geography of tourism at Czech universities: position paper

Name in Czech

Geografie cestovní ruchu na vysokých školách: současný stav

Name (in English)

The geography of tourism at Czech universities: position paper

Authors

TROJAN, Jakub, Helena VELICHOVÁ and Eva LUKÁŠKOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu. Sborník příspěvků z desáté mezinárodní vědecké konference, p. 134-139, 6 pp. 2017

Publisher

Vysoká škola obchodní a hotelová

Other information

Type of outcome

Stať ve sborníku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

ISBN

978-80-87300-96-1

Keywords (in Czech)

geografie cestovního ruchu; vysoká škola; vzdělávání; inovace; studijní program

Keywords in English

tourism geography; university; education; innovation; study program

Tags

Reviewed
Změněno: 12/2/2018 13:17, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper deals with the current situation of tourism geography teaching at universities in the Czech Republic, both in public and private tertiary education institutions. In-depth analysis of the state is based on publicly available information on the courses and includes 22 domestic universities. The outputs lie in situational analysis served as the basis for discussion of modification in the approach to teaching in the context of new trends in the accreditation of relevant study programs.

In Czech

Příspěvek se věnuje současné situaci výuky geografie cestovního ruchu na vysokých školách v České republice a to jak na veřejných, tak privátních institucích terciárního vzdělávání. Hloubková analýza stavu je založena na veřejně přístupných informacích o vyučovaných předmětech a zahrnuje 22 tuzemských vysokých škol. Výstupy představují situační analýzu sloužící jako podklad pro diskusi modifikace přístupu k výuce v souvislosti s novými trendy v akreditacích relevantních studijních programů.