BLAŽEJ, Adam. Rozvoj vnitřní motivace ke sportování u dětí školního věku se zaměřením na pozitivní prožitky. Studia sportiva. 2017, roč. 11, 2/2017, s. 116-130. ISSN 1802-7679.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj vnitřní motivace ke sportování u dětí školního věku se zaměřením na pozitivní prožitky
Název česky Rozvoj vnitřní motivace ke sportování u dětí školního věku se zaměřením na pozitivní prožitky
Název anglicky Development od intrinsic motivation through satisfaction with physical activities of school-aged children
Autoři BLAŽEJ, Adam (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia sportiva, 2017, 1802-7679.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 30306 Sport and fitness sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14510/17:00099944
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky tělesná výchova; pohybová aktivita; motivace; vnitřní motivace; spokojenost; pozitivní prožitky
Klíčová slova anglicky physical education; physical activity; motivation; intrinsic motivation; satisfaction; positive feelings
Štítky JS2018 d049p, rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Roučová, DiS., učo 169540. Změněno: 20. 4. 2018 10:34.
Anotace
Článek se zabývá rozvojem spokojenosti a pozitivních prožitků ze sportovních tréninků, které děti školního věku navštěvují a jejich vlivem na vnitřní motivaci. Autor popisuje přístupy a metody trenérů k navození takové vzpomínky jedince z tréninkové jednotky, která zvýší pravděpodobnost vytvoření pozitivních prožitků z ní. Což často má za následek i rozvoj vnitřní motivace k výkonu a potřeby rozvíjení se v daném sportovním odvětví. Existuje několik teorií o rozvoji vnitřní motivace a pozitivních prožitků z různých oblastí lidského bytí. Ty jsou v článku podrobněji popsány, přičemž je uvedeno také několik příkladů o jejich využití ve sportovní praxi. Článek je tedy primárně postaven na přehledu teorií z jiných věd a oborů (psychologie, pedagogika) aplikovaných do kinantropologie, respektive do sportovního tréninku, které jsou při zvyšování spokojenosti a následném rozvoji vnitřní motivace efektivní.
Anotace anglicky
This article deals with the development of satisfaction and positive feelings and their effect on intrinsic motivation of children participated in physical activities. The author describes some attitudes and methods of trainers which could result to evoke such memories from training session that increases the possibility of creating a positive experience out of it. Which often results into an increase of intrinsic motivation to exercise and need of development in that physical activity. There are several theories about the development of intrinsic motivation and satisfaction of various areas of human being. These are described in detail in the article which includes some examples of their use in sport practice. The article is therefore primarily based on a survey of the theories of other sciences and disciplines (psychology, pedagogy) and their application to kinesiology.
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 21:19