KVASNIČKA, Michal, Rostislav STANĚK a Ondřej KRČÁL. Is the Retail Gasoline Market Local or National? Journal of Industry, Competition and Trade. Springer US, 2018, roč. 18, č. 1, s. 47-58. ISSN 1566-1679. doi:10.1007/s10842-017-0249-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Is the Retail Gasoline Market Local or National?
Autoři KVASNIČKA, Michal (203 Česká republika, domácí), Rostislav STANĚK (203 Česká republika, domácí) a Ondřej KRČÁL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Journal of Industry, Competition and Trade, Springer US, 2018, 1566-1679.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW http://link.springer.com/article/10.1007/s10842-017-0249-0/fulltext.html
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00102298
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s10842-017-0249-0
UT WoS 000424874300003
Klíčová slova anglicky Geographical relevant market; Retail gasoline market; Station density; Prices
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 12. 8. 2020 09:20.
Anotace
This paper studies the effect of station density on prices in the retail gasoline market in the Czech Republic. We estimate the impact of the number of competing stations in various driving-distance ranges around each station on prices. We find that station density has a negative effect on prices; the effect decreases with distance and is statistically significant up to six kilometers. This suggests that the retail gasoline market is local rather than national.
Návaznosti
MUNI/A/0998/2017, interní kód MUNázev: Ekonomické experimenty v oblasti organizace trhů a dopravní ekonomie (Akronym: IO experimenty)
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 8. 3. 2021 13:08