DUNOWSKI, Eliška. Motivace k učení se němčině v kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 251 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 4. ISBN 978-80-210-8783-5. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8783-2017. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Motivace k učení se němčině v kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka
Název anglicky German Language Motivation in the Context of Teaching a Foreign Language for Specific and Academic Purposes
Autoři DUNOWSKI, Eliška.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 251 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 4, 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-8783-5
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8783-2017
Štítky Munipress
Změnil Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 14. 2. 2018 11:49.
Anotace
Kniha se zabývá tématem motivace k učení se němčině, které je zasazeno do kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka. Teoreticky se práce opírá zejména o Gardnerovu teorii motivace, teorii sebeurčení a atribuční teorii. Výzkum proběhl v prostředí výuky cizího odborného a akademického jazyka na Masarykově univerzitě v Brně, kde jsou studenti všech nefilologických oborů povinni složit v rámci studia zkoušku z jednoho cizího odborného a akademického jazyka. Výzkumný design sestával z kvantitativní a kvalitativní fáze. Srovnání výsledků obou výzkumných fází prokázalo shodu téměř u všech vytvořených motivačních identifikátorů, přičemž jako naprosto zásadním právě pro motivaci k učení se odborné a akademické němčině se ukázal zejména motiv relevance.
Anotace anglicky
The book discusses German learning motivation in the context of teaching a foreign specific and academic language. Gardner's model of motivation is the core of the theory of this study together with self-definition theory and attribution theory. Research was based on a foreign language for specific and academic purposes education at Masaryk University in Brno. The research design consisted of two research stages: qualitative and quantitative. Combining the results of the two research stages indicated a correspondence of almost all of the motivational identifiers. The crucial one in terms of German for specific and academic purposes learning motivation proved to be the element of relevance.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 19:48