B 2017

Projektování v mateřské škole

SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Basic information

Original name

Projektování v mateřské škole

Name (in English)

Project design in the kindergarten

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 109 pp. 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

ISBN

978-80-210-8856-6

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-8856-2017

Keywords (in Czech)

Cíle vzdělávání; hodnocení; integrovaná tematická výuka; obsah vzdělávání; projekt; projektová výuka; sebehodnocení.

Keywords in English

Objectives of education; assessment; integrated tematic teaching; content of education; project, project teaching; self-evaluation.

Tags

Změněno: 14/2/2018 13:20, PhDr. Lea Novotná

Abstract

V originále

Publikace plní funkci skript, která mají jak teoretickou, tak praktickou dimenzi. Seznamují se základními východisky tvorby krátkodobých plánů vzdělávání v mateřských školách, jakými jsou projektová výuka a integrovaná tematická výuka. Stěžejní třetí kapitola směřuje k samotnému procesu projektování, při němž je základním úkolem studenta/učitele, zvolit vhodný obsah vzdělávání v závislosti na vzdělávacích cílech a naplánovat přiměřenou vzdělávací nabídku včetně efektivních vzdělávacích strategií podporujících rozvoj každého jednotlivého dítěte. Závěr publikace je věnován hodnocení jak průběhu, tak výsledků vzdělávání.

In English

The publication is script that have both a theoretical and a practical dimension. It apprises with the basics of short-term education in kindergartens, such as project teaching and integrated thematic training. The crucial third chapter focuses on the design process itself, in which it is the primary task of the student / teacher to choose the appropriate content of education according to the educational goals and to plan a reasonable educational offer including effective educational strategies supporting the development of each individual child. The conclusion of the publication is devoted to assessing both the process and the outcomes of education.