Detailed Information on Publication Record
2017
Projektování v mateřské škole
SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁBasic information
Original name
Projektování v mateřské škole
Name (in English)
Project design in the kindergarten
Authors
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 109 pp. 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
ISBN
978-80-210-8856-6
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-8856-2017
Keywords (in Czech)
Cíle vzdělávání; hodnocení; integrovaná tematická výuka; obsah vzdělávání; projekt; projektová výuka; sebehodnocení.
Keywords in English
Objectives of education; assessment; integrated tematic teaching; content of education; project, project teaching; self-evaluation.
Tags
Změněno: 14/2/2018 13:20, PhDr. Lea Novotná
V originále
Publikace plní funkci skript, která mají jak teoretickou, tak praktickou dimenzi. Seznamují se základními východisky tvorby krátkodobých plánů vzdělávání v mateřských školách, jakými jsou projektová výuka a integrovaná tematická výuka. Stěžejní třetí kapitola směřuje k samotnému procesu projektování, při němž je základním úkolem studenta/učitele, zvolit vhodný obsah vzdělávání v závislosti na vzdělávacích cílech a naplánovat přiměřenou vzdělávací nabídku včetně efektivních vzdělávacích strategií podporujících rozvoj každého jednotlivého dítěte. Závěr publikace je věnován hodnocení jak průběhu, tak výsledků vzdělávání.
In English
The publication is script that have both a theoretical and a practical dimension. It apprises with the basics of short-term education in kindergartens, such as project teaching and integrated thematic training. The crucial third chapter focuses on the design process itself, in which it is the primary task of the student / teacher to choose the appropriate content of education according to the educational goals and to plan a reasonable educational offer including effective educational strategies supporting the development of each individual child. The conclusion of the publication is devoted to assessing both the process and the outcomes of education.