Detailed Information on Publication Record
2017
Komplexní přístup k rozvoji komunikační schopnosti žákyň a žáků s tělesným a kombinovaným postižením
KOPEČNÝ, PetrBasic information
Original name
Komplexní přístup k rozvoji komunikační schopnosti žákyň a žáků s tělesným a kombinovaným postižením
Name in Czech
Komplexní přístup k rozvoji komunikační schopnosti žákyň a žáků s tělesným a kombinovaným postižením
Name (in English)
Comprehensive approach to development of communication ability of pupils with physical and multiple disabilities
Authors
KOPEČNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Ostrava, Vybrané otázky logopedické teorie a praxe, p. 66-90, 25 pp. 2017
Publisher
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00099959
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7464-961-5
Keywords in English
communication ability; impaired communication ability; physical disability; multiple disability; dysarthria
Tags
Reviewed
Změněno: 23/3/2018 13:22, Dana Nesnídalová
V originále
Kapitola se věnuje teoretickému vymezení problematiky narušené komunikační schopnosti u osob s tělesným a kombinovaným postižením. V textu jsou charakterizovány projevy a dopady těžkého zdravotního postižení na oblast komunikace, přiblížen je systém komplexní péče a vzdělávání logopedů ve spolkové zemi Baden-Württemberg. Praktická část prezentuje vybrané výsledky kvalitativních šetření v Německu, která analyzovala uplatňované přístupy k rozvoji sledovaných žákyň a žáků.
In English
The chapter is devoted to theoretical definition of the problem of impaired communication ability of people with physical and multiple disabilities. The text describes the symptoms and effects of severe disability in the area of communication, the system of comprehensive care and education of speech therapists in the federal land Baden-Württemberg. The practical part presents results of qualitative surveys in Germany, which analysed the approaches to the development of pupils.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|