KLAŠKA, David, Antonín KUČERA, Tomáš LAMSER a Vojtěch ŘEHÁK. Automatic Synthesis of Efficient Regular Strategies in Adversarial Patrolling Games. Online. In Proceedings of the 2018 International Conference on Autonomous Agents & Multiagent Systems. Richland, SC: International Foundation for Autonomous Agents and Multiagent Systems, 2018, s. 659-666. ISBN 978-1-5108-6808-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5555/3237383.3237481.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Automatic Synthesis of Efficient Regular Strategies in Adversarial Patrolling Games
Autoři KLAŠKA, David (203 Česká republika, domácí), Antonín KUČERA (203 Česká republika, domácí), Tomáš LAMSER (203 Česká republika, domácí) a Vojtěch ŘEHÁK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Richland, SC, Proceedings of the 2018 International Conference on Autonomous Agents & Multiagent Systems, od s. 659-666, 8 s. 2018.
Nakladatel International Foundation for Autonomous Agents and Multiagent Systems
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/18:00100830
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-5108-6808-3
ISSN 1548-8403
Doi http://dx.doi.org/10.5555/3237383.3237481
UT WoS 000468231300081
Klíčová slova anglicky patrolling games; single and multi-agent planning and scheduling
Štítky core_A, firank_1, formela-conference
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Vojtěch Řehák, Ph.D., učo 3721. Změněno: 24. 9. 2019 15:31.
Anotace
We give a polynomial-time algorithm for synthesizing efficient regular strategies in adversarial patrolling games with general topology. Regular strategies use finite memory to gather some relevant information about the history of Defender's moves which results in substantially better protection of the targets. So far, the scope of automatic strategy synthesis was limited to positional strategies (which ignore the history) or to regular strategies where the underlying finite-memory observer had to be supplied manually. Furthermore, the existing methods do not give any information on how far are the constructed strategies from being optimal. In this paper, we try to overcome these limitations. We develop a novel gradient-based algorithm for synthesizing regular strategies where the underlying finite-memory observers are constructed algorithmically. The running time of our algorithm is polynomial which makes the algorithm applicable to instances of realistic size. Furthermore, we develop an algorithm for computing an upper bound on the best achievable protection, and compare the quality of the constructed strategies against this bound. Thus, we can effectively measure the "distance'' of the constructed strategies from optimal strategies, and our experiments show that this distance is often quite small.
Návaznosti
GA18-11193S, projekt VaVNázev: Algoritmy pro diskrétní systémy a hry s nekonečně mnoha stavy
Investor: Grantová agentura ČR, Algoritmy pro diskrétní systémy a hry s nekonečně mnoha stavy
MUNI/A/0854/2017, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VII.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1038/2017, interní kód MUNázev: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 18
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 18, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 09:47