B 2017

Ethnology for the 21st Century. Bases and Prospects

VÁLKA, Miroslav, Marta BOTIKOVÁ, Hana HLÔŠKOVÁ, Janto JURAJ, Jana POSPÍŠILOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Ethnology for the 21st Century. Bases and Prospects

Name in Czech

Etnologie pro 21. století. Východiska a perspektivy

Authors

VÁLKA, Miroslav, Marta BOTIKOVÁ, Hana HLÔŠKOVÁ, Janto JURAJ, Jana POSPÍŠILOVÁ, Klára CÍSARÍKOVÁ, Oto POLOUČEK, Karel ALTMAN, Jan SEMRÁD, Jana AMBRÓZOVÁ, Martina HANÁKOVÁ, Joanna MAURER, Stanislav BROUČEK, Helena TUŽINSKÁ, Lenka KOIŠOVÁ, Alena KŘÍŽOVÁ, Tatiana BUŽEKOVÁ, Michal UHRIN and Danijela JEROTIJEVIĆ

Edition

1. vyd. Brno, 254 pp. Etnologické studie, sv. č. 22, 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50404 Antropology, ethnology

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-8860-3

Keywords (in Czech)

Ethnography; European Ethnology

Keywords in English

Národopis; evropská etnolgie

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 28/2/2018 14:13, Mgr. et Mgr. Eva Chovancová

Abstract

V originále

The submitted publication reflects our intention to tackle themes which in Ethnology teaching may, in our opinion, survive generational and social changes on the threshold of the millennium. Our ideas, intentions and uncertainties are concentrated in the vision of themes which are included in the publication “Ethnology for the 21st Century. Bases and Prospects”. The monograph is compiled as a team work written by university teachers, Ph.D. students and experts from academic institutions, who take part in lectures, about the future direction in ethnology teaching at universities.

In Czech

Předkládaná monografie je koncipovaná jako kolektivní dílo univerzitních pedagogů, doktorandů a odborníků z akademických pracovišť k problematice dalšího směřování výuky oboru Etnologie na univerzitách. Záměrem autorů je pojmenovat témata, která by měla ve výuce Etnologie přežít generační i společenské změny na prahu milénia. Jejich představy, záměry i nejistoty jsou ve vizi těchto témat soustředěné.