JAHODOVÁ, Pavla. Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce - výzkumná zjištění po provedení intervence (Intercultural Communicative Compentece Development in Writing in English – Research Outcomes of the Post-Intervention Phase). In Výzkum učení a vyučování cizím jazykům. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce - výzkumná zjištění po provedení intervence
Name (in English) Intercultural Communicative Compentece Development in Writing in English – Research Outcomes of the Post-Intervention Phase
Authors JAHODOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100072
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) interkulturní komunikační kompetence; psaní; anglický jazyk; fáze po intervenci; výzkumná zjištění
Keywords in English intercultural communicative competence; writing; English; post-intervention phase; research outcomes
Changed by Changed by: Mgr. Pavla Jahodová, Ph.D., učo 425018. Changed: 27/2/2018 10:51.
Abstract
Fenomén interkulturality vstupuje v dnešním globalizujícím se světě do všech rovin kurikula výuky cizích jazyků. Dosavadní výzkumná zjištění akčního výzkumu, jenž se zabývá projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce v devátém ročníku základní školy dokazují, že rozvíjení interkulturní komunikační kompetence lze do výuky zapojit, v praxi jej podnítit a následně vyhodnocovat. Poster představuje projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence identifikované v korpusu sestaveném a analyzovaném po provedení intervence, jež byla v rámci výzkumu realizována.
Abstract (in English)
The phenomenon of interculturality penetrates into all levels of the foreign-language curriculum in the contemporary globalised world. Existing research outcomes of action research, which deals with intercultural communicative competence development manifestations in writing in English in the nith grade at lower secondary school, prove that intercultural communicative competence may be developed in the teaching-learning process, stimulated in practice and consequntly evaluated. The poster introduces intercultural communicative competence development manifestations identified in a corpus compiled and analysed after the phase of intervention which was implemented within the research.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/7/2024 11:30