JANÍKOVÁ, Věra. Deutsch als zweite Fremdsprache in der Tertiärsprachenforschung. In Internationale wisssenschaftliche Tagung Synergien – 25 Jahre Germanistik und DAAD an der Philosoph Konstantin-Universität Nitra. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Deutsch als zweite Fremdsprache in der Tertiärsprachenforschung
Název anglicky German as a second foreign language in tertiary language research
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Internationale wisssenschaftliche Tagung Synergien – 25 Jahre Germanistik und DAAD an der Philosoph Konstantin-Universität Nitra, 2017.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00095523
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky jazykové vzdělávání; němčina jako druhý cizí jazyk;osvojování více jazyků; výzkum didaktiky vícejazyčnosti; výzkumná studie
Klíčová slova anglicky language education; German as a second foreign language; learning multiple languages; research on didactics of multilingualism; research study
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 8. 3. 2018 17:59.
Anotace
Im Beitrag wird auf ein breites Forschungsfeld der Tertiärsprachendidaktik eingegangen, die sich dem Ziel verschreiben, die Konzepte des isolierten Lernens einzelner Sprachen zu überwinden und Fremdsprache fruchtbringend für die Lernprozesse bei allen weiteren Fremdsprachen einzusetzen. Im Fokus steht eine Studie zur Ermittlung der mehrsprachigen Schreibkompetenz bei tschechischen Schüler/-innen, die Tschechisch als L1, Englisch als L2 und Deutsch als L3 lernen.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá širokým výzkumným polem didaktiky terciárního jazyka, která se věnuje překonání konceptů izolovaného učení jednotlivých jazyků a efektivnímu využívání zkušeností z při učení se prvnímu a druhému jazyku pro učení se jazykům dalším. Představena je studie zaměřená na zkoumání schopnosti vytvářet texty ve více jazycích českých studentů, kteří se učí češtinu jako L1, angličtinu jako L2 a němčinu jako L3.
Anotace anglicky
The paper deals with a broad field of tertiary language didactics research, which aims to overcome the concepts of isolated learning of individual languages and to make effective use of the experience of learning the first and second languages for learning other languages. A study is focused on exploration of the ability to create texts in several languages of Czech students who learn Czech as L1, English as L2 and German as L3.
Návaznosti
GAP407/11/0321, projekt VaVNázev: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 17:55