Detailed Information on Publication Record
2017
Vliv intervence na rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce na základní škole
JAHODOVÁ, PavlaBasic information
Original name
Vliv intervence na rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce na základní škole
Name (in English)
The Impact of Interventions on Intercultural Communicative Competence Development in Writing in English at Lower Secondary School
Authors
JAHODOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Plzeň, Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků, p. 58-75, 18 pp. sv. 2, 2017
Publisher
Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00100088
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-261-0764-4
Keywords (in Czech)
interkulturní komunikační kompetence; psaní; anglický jazyk; intervence; výzkumná zjištění
Keywords in English
intercultural communicative competence; writing; English; interventions; research outcomes
Tags
Reviewed
Změněno: 27/3/2018 13:39, Dana Nesnídalová
V originále
Evropská jazyková politika usiluje prostřednictvím svých strategických dokumentů, z nichž vychází kurikulární dokumenty České republiky, o rozvíjení interkulturní komunikační kompetence již v raných stádiích jazykového vzdělávání. Ambice projektovaného kurikula nicméně zůstávají často nenaplněny a k rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v praxi dochází spíše v omezené míře. S tím souvisí také diskutabilní přístupy k hodnocení interkulturní komunikační kompetence. Příspěvek popisuje, jak bylo k rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v projektovaném, realizovaném a dosaženém kurikulu přistoupeno v provedeném akčním výzkumu. Cílem textu je představit provedené intervence a jejich vliv na rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce v devátém ročníku základní školy a samotnou praxi.
In English
European foreign-language policy endeavours to develop intercultural communicative competence already in early stages of the foreign-language teaching-learning process, which is suggested in strategic documents on which Czech curricular documents are based. Ambitions of the projected curriculum however often remains unfulfilled and intercultural communicative competence is developed rather partially in practice. This is also associated with questionable approaches to the evaluation of intercultural communicative competence. The article describes how conducted action research treated intercultural communicative competence development in projected, realised and attained curricula. The aim of the article is to introduce implemented interventions and their impact on intercultural communicative competence development in writing in English in the ninth grade of the lower secondary school and practice itself.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|