MARTÍNEZ, David Cuadra, Pablo J. CASTRO, Petra VYSTRČILOVÁ a Rada Jancic MOGLIACCI. A Review of Research on Teachers' Subjective Theories: Contributions to the Study of Teacher Education. Psychology and Education journal. roč. 54/2017, č. 3, s. 1-22. ISSN 0033-3077. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Review of Research on Teachers' Subjective Theories: Contributions to the Study of Teacher Education
Název česky Přehled výzkumů subjektivních teorií učitele: příspěvek ke zkoumání učitelské přípravy
Autoři MARTÍNEZ, David Cuadra (152 Chile), Pablo J. CASTRO (152 Chile, garant), Petra VYSTRČILOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Rada Jancic MOGLIACCI (710 Jižní Afrika).
Vydání Psychology and Education journal, 2017, 0033-3077.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.159 v roce 2000
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00100092
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky teachers' subjective theories; research; teacher education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D., učo 319967. Změněno: 9. 4. 2018 14:55.
Anotace
The purpose of this study is to present a theoretical review of the main results of studies on Teachers' Subjective Theories (STs), in order to establish the contribution of this research program to studies on teacher education. The study describes a research program devoted to STs and its place within the wider field of teacher education research. The analysis conducted reveals that the most relevant findings of this study include making STs explicit, developing teachers' self-knowledge, complexity, agentivity, epistemology, and changing their subjective theories. The article provides a discussion of the impact of STs on teacher education research and analyzes the limitations of these studies.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 13:44