C 2017

Předškolní děti v Dolním Rakousku se učí jazyky svých sousedů

BRYCHOVÁ, Alice

Basic information

Original name

Předškolní děti v Dolním Rakousku se učí jazyky svých sousedů

Name (in English)

Preschool children in Lower Austria learn the languages of their neighbors

Authors

BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání, p. 153-168, 16 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 44, 2017

Publisher

Masarykova universita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00100101

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8758-3

Keywords (in Czech)

didaktická kazuistika; osvojování si jazyka sousední země; předškolní jazykové vzdělávání

Keywords in English

didactic case report; acquisition of the language of a neighboring country; pre-school language education

Tags

Reviewed
Změněno: 5/4/2018 12:45, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

V knize, která se věnuje problematice didaktických kazuistik, jsou jednotlivé kapitoly příkladem aplikací transdidaktického přístupu využívajícího metodiku 3A. Kapitola "Předškolní děti v Dolním Rakousku se učí jazyky sousedů" je uplatněna metoda 3A na výukovou situaci u předškolních dětí, které si osvojují češtinu, jako jazyk sousedního národa. Výzkumná metoda začíná anotací výukové situace, dále postupuje přes analýzu k návrhu alterace a jejímu přezkoumání.

In English

In the book dealing with didactic case studies, the individual chapters are an example of the application of a transdidactic approach using Methodology 3A. The chapter "Preschool children in Lower Austria learns the languages of neighbors" applies the 3A method to the teaching situation of pre-school children who learn Czech as the language of the neighboring nation. The research method starts with the annotation of the learning situation, it proceeds through the analysis to the proposal of the alteration and its review.