Detailed Information on Publication Record
2017
Předškolní děti v Dolním Rakousku se učí jazyky svých sousedů
BRYCHOVÁ, AliceBasic information
Original name
Předškolní děti v Dolním Rakousku se učí jazyky svých sousedů
Name (in English)
Preschool children in Lower Austria learn the languages of their neighbors
Authors
BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání, p. 153-168, 16 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 44, 2017
Publisher
Masarykova universita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00100101
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8758-3
Keywords (in Czech)
didaktická kazuistika; osvojování si jazyka sousední země; předškolní jazykové vzdělávání
Keywords in English
didactic case report; acquisition of the language of a neighboring country; pre-school language education
Tags
Reviewed
Změněno: 5/4/2018 12:45, Dana Nesnídalová
V originále
V knize, která se věnuje problematice didaktických kazuistik, jsou jednotlivé kapitoly příkladem aplikací transdidaktického přístupu využívajícího metodiku 3A. Kapitola "Předškolní děti v Dolním Rakousku se učí jazyky sousedů" je uplatněna metoda 3A na výukovou situaci u předškolních dětí, které si osvojují češtinu, jako jazyk sousedního národa. Výzkumná metoda začíná anotací výukové situace, dále postupuje přes analýzu k návrhu alterace a jejímu přezkoumání.
In English
In the book dealing with didactic case studies, the individual chapters are an example of the application of a transdidactic approach using Methodology 3A. The chapter "Preschool children in Lower Austria learns the languages of neighbors" applies the 3A method to the teaching situation of pre-school children who learn Czech as the language of the neighboring nation. The research method starts with the annotation of the learning situation, it proceeds through the analysis to the proposal of the alteration and its review.