Detailed Information on Publication Record
2017
Multilingvní děti v monolingvní pasti.
SIDIROPULU JANKŮ, Kateřina and Jana OBROVSKÁBasic information
Original name
Multilingvní děti v monolingvní pasti.
Name in Czech
Multilingvní děti v monolingvní pasti.
Name (in English)
Multilingual children in monolingual trap.
Authors
SIDIROPULU JANKŮ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana OBROVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Konference Škola jako cesta k lidské důstojnosti, mezinárodní konference Katedry sociální pedagogiky, PdF MU, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00102339
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
multilignualismus; sociální znevýhodnění; péče v rodině; vzdělávání; projekt ISOTIS
Keywords in English
multilingualism; social disadvantage; family care; education; ISOTIS project
Změněno: 2/4/2019 17:14, Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje projektový záměr ISOTIS a v druhé polovině se blíže zaměřuje na podporu nízkopříjmových multilingvinních rodin v českém kontextu. Projekt ISOTIS, česky „Inkluzivní vzdělávání a sociální podpora v překonávání nerovností ve společnosti“ je zaměřen na vyvíjení postupů pro podporu předškolního a ranně-školního vývoje dětí z nízkopříjmových rodin žijících v Evropě. V konsorciu 17 institucí z celé Evropy se IVIV soustředí na efektivní postupy inkluzivního vzdělávání v ČR a svými terénními výzkumnými aktivitami se zaměřuje na romské rodiny v Brně a Ústí nad Labem a vybrané vzdělávací zařízení tamtéž. V roce 2018 budeme mimo jiné zpracovávat případovou studii zaměřenou na zjištění stavu a zlepšení podpory vícejazyčného rodinného prostředí dětí v raném školním věku. Tato případová studie bude sloužit jako podklad pro srovnání situace multilingvinních dětí z nízkopříjmových rodin v Evropě dále pro vývoj technologického podpůrného nástroje, v ideálním případě pilotně použitého a vyvíjeného napříč Evropou. Sociologicko-historické okolnosti života potomků Slovenských Romů (jimiž de facto většina Českých Romů je) na území České republiky budou představovat metodologickou výzvu, jejíž řešení může poskytnout inspiraci pro partnery z ostatních evropských zemí. Náš příspěvek ukáže, jaké jsou cíle a konceptuální východiska plánované studie, pokusíme se také navrhnout řešení některých metodologických dilemat, která nás čekají.
In English
Project ISOTIS (Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society) is focused on developing programmes to support preschool and primary school education for socially disadvantaged children living in Europe. With another 17 countries from all around the Europe Czech team is concerned with Roma families living in Brno and Ústí nad Labem as well as selected educational organizations. In 2018 we will conduct a case study on supporting multilingual home environment of preschool and early school children. This case study will be a starting point for comapring the situation of different socially disadvantaged families across Europe and for developing Virutal Learning Environment (VLE). Socio-historical context of Czech Roma living conditions will be a methodological challenge which can be also inspiring for partners from other countries. This paper will present goals and conceptual presuppositions of this study and will draw possible solutions to methodological dilemmas.
Links
727069, interní kód MU |
|