Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1409380, author = {Sidiropulu Janků, Kateřina and Obrovská, Jana}, booktitle = {Konference Škola jako cesta k lidské důstojnosti, mezinárodní konference Katedry sociální pedagogiky, PdF MU}, keywords = {multilingualism; social disadvantage; family care; education; ISOTIS project}, language = {cze}, title = {Multilingvní děti v monolingvní pasti.}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 1409380 AU - Sidiropulu Janků, Kateřina - Obrovská, Jana PY - 2017 TI - Multilingvní děti v monolingvní pasti. KW - multilingualism KW - social disadvantage KW - family care KW - education KW - ISOTIS project N2 - Příspěvek představuje projektový záměr ISOTIS a v druhé polovině se blíže zaměřuje na podporu nízkopříjmových multilingvinních rodin v českém kontextu. Projekt ISOTIS, česky „Inkluzivní vzdělávání a sociální podpora v překonávání nerovností ve společnosti“ je zaměřen na vyvíjení postupů pro podporu předškolního a ranně-školního vývoje dětí z nízkopříjmových rodin žijících v Evropě. V konsorciu 17 institucí z celé Evropy se IVIV soustředí na efektivní postupy inkluzivního vzdělávání v ČR a svými terénními výzkumnými aktivitami se zaměřuje na romské rodiny v Brně a Ústí nad Labem a vybrané vzdělávací zařízení tamtéž. V roce 2018 budeme mimo jiné zpracovávat případovou studii zaměřenou na zjištění stavu a zlepšení podpory vícejazyčného rodinného prostředí dětí v raném školním věku. Tato případová studie bude sloužit jako podklad pro srovnání situace multilingvinních dětí z nízkopříjmových rodin v Evropě dále pro vývoj technologického podpůrného nástroje, v ideálním případě pilotně použitého a vyvíjeného napříč Evropou. Sociologicko-historické okolnosti života potomků Slovenských Romů (jimiž de facto většina Českých Romů je) na území České republiky budou představovat metodologickou výzvu, jejíž řešení může poskytnout inspiraci pro partnery z ostatních evropských zemí. Náš příspěvek ukáže, jaké jsou cíle a konceptuální východiska plánované studie, pokusíme se také navrhnout řešení některých metodologických dilemat, která nás čekají. ER -
SIDIROPULU JANKŮ, Kateřina and Jana OBROVSKÁ. Multilingvní děti v monolingvní pasti. (Multilingual children in monolingual trap.). In \textit{Konference Škola jako cesta k lidské důstojnosti, mezinárodní konference Katedry sociální pedagogiky, PdF MU}. 2017.
|