Detailed Information on Publication Record
2017
La pertinence de la littérature dans la formation pour les futurs enseignants de Français Langue étrangère
BAKEŠOVÁ, VáclavaBasic information
Original name
La pertinence de la littérature dans la formation pour les futurs enseignants de Français Langue étrangère
Name in Czech
Význam literatury pro výuku budoucích učitelů francouzštiny jako cizího jazyka
Name (in English)
The relevance of literature in training for future teachers of French as a foreign language
Authors
Edition
FORUM Mondial HERACLES Promouvoir la langue française et son enseignement en milieu universitaire par le renforcement de la relation formation/emploi, 2017
Other information
Language
French
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
vzdělávání učitelů francouzštiny; didaktika literatury; interkulturní kompetence
Keywords in English
training of French teachers; didactics of literature; intercultural competences
Tags
International impact
Změněno: 3/3/2018 17:52, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
V originále
Cette intervention se veut une réflexion sur les nouvelles approches de littérature qui mèneraient à une meilleure préparation de futurs professeurs de français. Les textes littéraires en tant que documents authentiques restent un matériel didactique particulier dans l’enseignement des langues étrangères qui s’acquitte en plus la mission de transmetteur de la culture et des valeurs esthétiques. Une bonne compréhension de sa propre culture, la connaissance de la culture de la langue étudiée et l’orientation dans d’autres cultures jouent un rôle important dans le développement des compétences interculturelles.
In Czech
Tento příspěvek je odrazem nových přístupů k literatuře, které by vedly k lepší přípravě budoucích učitelů francouzštiny. Literární texty jako autentické dokumenty zůstávají specifickým didaktickým materiálem ve výuce cizích jazyků a mají také poslání vektoru kultury a estetických hodnot. Dobré pochopení vlastní kultury, znalost jazykové kultury a orientace v jiných kulturách hrají důležitou roli při rozvoji interkulturních kompetencí.
In English
This intervention is a reflection on new approaches to literature that would lead to a better preparation of future teachers of French. Literary texts as authentic documents remain special didactic material in the teaching of foreign languages and they also have the mission of the vehicle of culture and aesthetic values. A good understanding of one's own culture, knowledge of the culture of the studied language and orientation in other cultures play an important role in the development of intercultural competences.