BAKEŠOVÁ, Václava. La pertinence de la littérature dans la formation pour les futurs enseignants de Français Langue étrangère (The relevance of literature in training for future teachers of French as a foreign language). In FORUM Mondial HERACLES Promouvoir la langue française et son enseignement en milieu universitaire par le renforcement de la relation formation/emploi. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name La pertinence de la littérature dans la formation pour les futurs enseignants de Français Langue étrangère
Name in Czech Význam literatury pro výuku budoucích učitelů francouzštiny jako cizího jazyka
Name (in English) The relevance of literature in training for future teachers of French as a foreign language
Authors BAKEŠOVÁ, Václava.
Edition FORUM Mondial HERACLES Promouvoir la langue française et son enseignement en milieu universitaire par le renforcement de la relation formation/emploi, 2017.
Other information
Original language French
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) vzdělávání učitelů francouzštiny; didaktika literatury; interkulturní kompetence
Keywords in English training of French teachers; didactics of literature; intercultural competences
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., učo 772. Changed: 3/3/2018 17:52.
Abstract
Cette intervention se veut une réflexion sur les nouvelles approches de littérature qui mèneraient à une meilleure préparation de futurs professeurs de français. Les textes littéraires en tant que documents authentiques restent un matériel didactique particulier dans l’enseignement des langues étrangères qui s’acquitte en plus la mission de transmetteur de la culture et des valeurs esthétiques. Une bonne compréhension de sa propre culture, la connaissance de la culture de la langue étudiée et l’orientation dans d’autres cultures jouent un rôle important dans le développement des compétences interculturelles.
Abstract (in Czech)
Tento příspěvek je odrazem nových přístupů k literatuře, které by vedly k lepší přípravě budoucích učitelů francouzštiny. Literární texty jako autentické dokumenty zůstávají specifickým didaktickým materiálem ve výuce cizích jazyků a mají také poslání vektoru kultury a estetických hodnot. Dobré pochopení vlastní kultury, znalost jazykové kultury a orientace v jiných kulturách hrají důležitou roli při rozvoji interkulturních kompetencí.
Abstract (in English)
This intervention is a reflection on new approaches to literature that would lead to a better preparation of future teachers of French. Literary texts as authentic documents remain special didactic material in the teaching of foreign languages and they also have the mission of the vehicle of culture and aesthetic values. A good understanding of one's own culture, knowledge of the culture of the studied language and orientation in other cultures play an important role in the development of intercultural competences.
PrintDisplayed: 4/10/2024 06:48