B 2017

Postupy při vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči

BOČKOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Postupy při vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči

Name (in English)

Approaches in education of pupils with specific language impairment

Authors

BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, 146 pp. MU, 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00100167

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8137-6

Keywords (in Czech)

Specificky narušený vývoj řeči; žák se specificky narušeným vývojem řeči; základní škola logopedická; přístupy ve vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií; systémy AAK; logopedická intervence

Keywords in English

Specific language impairment (SLI); pupil with SLI; primary school formpupils with impaired communication ability;approaches in the education of pupils with developmental dysphasia; AAC systems; speech therapy

Tags

Reviewed
Změněno: 3/4/2018 14:07, Ing. Marcela Sedlářová

Abstract

V originále

Výzkumná monografie je zaměřena na problematiku podpory žáka se specificky narušeným vývojem řeči ve vzdělávacím procesu. Výzkumné šetření bylo realizováno ve spolupráci s vyučujícími na prvním stupni základních škol logopedických. Sledovány byly obtíže žáků v oblasti komunikační schopnosti i zvládání školních dovedností, následně se vyučující vyjadřovaly k formám podpory, které využívají v rámci edukace i individuální logopedické péče.

In English

The research monograph focuses on the issue of supporting the pupil with specific language impairment in the educational process. The research was carried out in cooperation with lecturers at the first level of primary schools providing speech therapy. The pupils' difficulties in the area of communication skills and the management of school skills were monitored. The teachers then expressed their support for the forms of support that they use in their education as well as individual speech therapy.