Detailed Information on Publication Record
2017
Postupy při vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči
BOČKOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Postupy při vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči
Name (in English)
Approaches in education of pupils with specific language impairment
Authors
BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, 146 pp. MU, 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00100167
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8137-6
Keywords (in Czech)
Specificky narušený vývoj řeči; žák se specificky narušeným vývojem řeči; základní škola logopedická; přístupy ve vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií; systémy AAK; logopedická intervence
Keywords in English
Specific language impairment (SLI); pupil with SLI; primary school formpupils with impaired communication ability;approaches in the education of pupils with developmental dysphasia; AAC systems; speech therapy
Tags
Reviewed
Změněno: 3/4/2018 14:07, Ing. Marcela Sedlářová
V originále
Výzkumná monografie je zaměřena na problematiku podpory žáka se specificky narušeným vývojem řeči ve vzdělávacím procesu. Výzkumné šetření bylo realizováno ve spolupráci s vyučujícími na prvním stupni základních škol logopedických. Sledovány byly obtíže žáků v oblasti komunikační schopnosti i zvládání školních dovedností, následně se vyučující vyjadřovaly k formám podpory, které využívají v rámci edukace i individuální logopedické péče.
In English
The research monograph focuses on the issue of supporting the pupil with specific language impairment in the educational process. The research was carried out in cooperation with lecturers at the first level of primary schools providing speech therapy. The pupils' difficulties in the area of communication skills and the management of school skills were monitored. The teachers then expressed their support for the forms of support that they use in their education as well as individual speech therapy.