BOČKOVÁ, Barbora. Postupy při vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči (Approaches in education of pupils with specific language impairment). první. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 146 pp. MU. ISBN 978-80-210-8137-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postupy při vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči
Name (in English) Approaches in education of pupils with specific language impairment
Authors BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, 146 pp. MU, 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100167
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8137-6
Keywords (in Czech) Specificky narušený vývoj řeči; žák se specificky narušeným vývojem řeči; základní škola logopedická; přístupy ve vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií; systémy AAK; logopedická intervence
Keywords in English Specific language impairment (SLI); pupil with SLI; primary school formpupils with impaired communication ability;approaches in the education of pupils with developmental dysphasia; AAC systems; speech therapy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Marcela Sedlářová, učo 402191. Changed: 3/4/2018 14:07.
Abstract
Výzkumná monografie je zaměřena na problematiku podpory žáka se specificky narušeným vývojem řeči ve vzdělávacím procesu. Výzkumné šetření bylo realizováno ve spolupráci s vyučujícími na prvním stupni základních škol logopedických. Sledovány byly obtíže žáků v oblasti komunikační schopnosti i zvládání školních dovedností, následně se vyučující vyjadřovaly k formám podpory, které využívají v rámci edukace i individuální logopedické péče.
Abstract (in English)
The research monograph focuses on the issue of supporting the pupil with specific language impairment in the educational process. The research was carried out in cooperation with lecturers at the first level of primary schools providing speech therapy. The pupils' difficulties in the area of communication skills and the management of school skills were monitored. The teachers then expressed their support for the forms of support that they use in their education as well as individual speech therapy.
PrintDisplayed: 27/4/2024 21:26