k 2017

Wie kann ein Deutschlehrer seine Schüler zum Deutschlernen motivieren? Forschungsmethodologie und ausgewählte Ergebnisse der ersten Forschungsphase.

FUKOVÁ, Petra

Basic information

Original name

Wie kann ein Deutschlehrer seine Schüler zum Deutschlernen motivieren? Forschungsmethodologie und ausgewählte Ergebnisse der ersten Forschungsphase.

Name in Czech

Jak může učitel němčiny motivovat své žáky k učení se němčině? Metodologie výzkumu a vybrané výsledky první fáze výzkumu.

Name (in English)

How can a German teacher motivate his students to learn German? Research methodology and selected results of the first phase of the research.

Authors

FUKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Zweites Prager Didaktik-Treffen, 2017

Other information

Language

German

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00100170

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

motivace k učení se cizím jazykům; motivování k učení se cizím jazykům; učitel; žák

Keywords in English

motivation to learn foreign languages; motivating to learn foreign languages; teacher; learner

Tags

International impact
Změněno: 8/3/2018 10:45, Mgr. Petra Fuková, Ph.D.

Abstract

V originále

Im Beitrag werden das Dissertationsprojekt, seine theoretischen Grundlagen, die Forschungsmethodologie und ausgewählte Ergebnisse der ersten Forschungsphase nahegebracht.

In Czech

V příspěvku je přiblížen disertační projekt, jeho teoretická východiska, metodologie výzkumu a vybrané výsledky první fáze výzkumu.

Links

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Name: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A