Praxe inkluzivního vzdělávání založená na důkazech
ŠVAŘÍČEK, Roman and Petr SUCHÁČEK. Praxe inkluzivního vzdělávání založená na důkazech (The practice of inclusive evidence-based education). 2018. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Praxe inkluzivního vzdělávání založená na důkazech |
Name (in English) | The practice of inclusive evidence-based education |
Authors | ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SUCHÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | 2018. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/18:00100846 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords in English | action research |
Tags | rivok |
Changed by | Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 11/4/2019 13:54. |
Abstract |
---|
Cílem workshopu bylo seznámit koordinátory inkluze v Moravskoslezském kraji s metodami akčního výzkumu a naučit je naplánovat, sbírat data, vyhodnotit je a na jejich základě naplánovat další rozvoj školy. Rozsah 32 hodin přímé výuky. Při prvním dvoudenním setkání získali účastnici základní informace o akčním výzkumu a naplánovali si výzkum, který následně realizovali ve vlastní škole. Na druhém dvoudenním setkání pak pod vedení lektorů vyhodnotili získaná data a naplánovali další rozvoj založený na těchto datech. |
Abstract (in English) |
---|
The aim of the workshop was to acquaint the inclusion co-ordinators in the Moravian-Silesian Region with the methods of action research and to teach them to plan, collect data, evaluate them and, on their basis, plan a further development of the school. 32 hours of direct instruction. During the first two-day meeting, participants were provided with basic information about action research and planned a research that they subsequently carried out at their own school. At the second two-day meeting, the lecturers' leaders evaluated the data they had obtained and planned further developments based on these data. |
Links | |
---|---|
GA13-23578S, research and development project | Name: Učitel a žáci v dialogickém vyučování |
Investor: Czech Science Foundation, Teacher and pupils in dialogic teaching |
PrintDisplayed: 15/10/2024 08:45