FUKOVÁ, Petra. Zur Motivation tschechischer Schüler zum Deutschlernen nach Englisch. (Motivation of Czech pupils to learn German after English.). In Alina Dittmann, Beata Giblak, Monika Witt. Bildungsziel: Mehrsprachigkeit. Leipzig: Internationales Konsortium Mehrsprachigkeit als Chance, 2015, p. 148-161. ISBN 978-3-86583-945-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zur Motivation tschechischer Schüler zum Deutschlernen nach Englisch.
Name in Czech Motivace českých žáků k učení se němčině po angličtině.
Name (in English) Motivation of Czech pupils to learn German after English.
Authors FUKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Leipzig, Bildungsziel: Mehrsprachigkeit, p. 148-161, 14 pp. 2015.
Publisher Internationales Konsortium Mehrsprachigkeit als Chance
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00100184
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-86583-945-9
Keywords (in Czech) motivace k učení se cizím jazykům; mnohojazyčnost; žák
Keywords in English motivation to learn foreign languages; multilingualism; learner
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Petra Fuková, Ph.D., učo 327568. Changed: 8/3/2018 10:20.
Abstract
Der Beitrag beschreibt eine Untersuchung, die an zwei tschechischen Gymnasien durchgeführt wurde und die sich auf die Motivation von Schülern, die Deutsch nach Englisch lernen, und ihre Einstellung zur Sprache und Kultur in diesem Zusammenhang konzentriert. Beide Gymnasien wurden bewusst in verschiedenen Regionen der Tschechischen Republik ausgewählt, um herauszufinden, ob die Nähe zu deutschsprachigen Ländern einen Einfluss auf die Motivation haben würde.
Abstract (in Czech)
Příspěvek popisuje výzkum realizovaný na dvou českých gymnáziích, který se zaměřoval na motivaci žáků učících se němčině po angličtině a na jejich postoje k jazyku a kultuře v této souvislosti. Obě gymnázia byla vědomě vybrána v různých regionech České republiky, aby bylo možné zjistit, zda má vzdálenost od německy mluvících zemí vliv na tuto motivaci.
Abstract (in English)
This paper describes a research project which was carried out at two Czech grammar schools focusing on the motivation of learners when learning German after English and their attitudes towards the language and culture in question. Both grammar schools were deliberately chosen in different regions of the Czech Republic in order to establish whether the proximity to German-speaking countries has any influence on motivation.
Links
MUNI/A/1137/2014, interní kód MUName: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Acronym: AKTEV IV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:26