Detailed Information on Publication Record
2017
Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge
CHOCHOLATÁ, JanaBasic information
Original name
Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge
Name in Czech
Reflexe jako nástroj rozvíjení didaktické znalosti obsahu
Authors
CHOCHOLATÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
ECER 2017 Copenhagen, 2017
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Denmark
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00100187
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
přípravné učitelské vzdělávání; reflektivní kompetence; didaktická znalost obsahu; angličtina jako cizí jazyk
Keywords in English
pre-service teacher education; reflective competence; pedagogical content knowledge; English as a foreign language
Tags
International impact
Změněno: 9/4/2018 10:59, Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
V originále
Our ambition is to present research taking place in the field of pre-service teacher education the aim of which is to find out in what ways student teachers’ of English as a foreign language construct their pedagogical content knowledge (PCK) and whether this process can be facilitated by using suitable reflective techniques. In other words, the main research question is whether a student teacher with a higher reflective competence constructs PCK in a different way from a student whose reflective competence is considerably lower.
In Czech
Cílem příspěvku je prezentovat výzkum v oblasti přípravného učitelksého vzdělávání, jehož cílem je zjistit, jakým způsobem se utváří pedagogická znalost obsahu (DZO) u budoucích učitelů anglického jazyka a zda lze tento proces podpořit využitím vhodných reflektivních technik. Hlavní otázkou tedy je, zda studenti učitelství s vyšší reflektivní kompetencí utvářejí DZO jiným způsobem než studenti, jejichž reflektivní kompetence je nepoměrně nižší.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|