k 2017

Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge

CHOCHOLATÁ, Jana

Basic information

Original name

Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge

Name in Czech

Reflexe jako nástroj rozvíjení didaktické znalosti obsahu

Authors

CHOCHOLATÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

ECER 2017 Copenhagen, 2017

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Denmark

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00100187

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

přípravné učitelské vzdělávání; reflektivní kompetence; didaktická znalost obsahu; angličtina jako cizí jazyk

Keywords in English

pre-service teacher education; reflective competence; pedagogical content knowledge; English as a foreign language

Tags

International impact
Změněno: 9/4/2018 10:59, Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.

Abstract

V originále

Our ambition is to present research taking place in the field of pre-service teacher education the aim of which is to find out in what ways student teachers’ of English as a foreign language construct their pedagogical content knowledge (PCK) and whether this process can be facilitated by using suitable reflective techniques. In other words, the main research question is whether a student teacher with a higher reflective competence constructs PCK in a different way from a student whose reflective competence is considerably lower.

In Czech

Cílem příspěvku je prezentovat výzkum v oblasti přípravného učitelksého vzdělávání, jehož cílem je zjistit, jakým způsobem se utváří pedagogická znalost obsahu (DZO) u budoucích učitelů anglického jazyka a zda lze tento proces podpořit využitím vhodných reflektivních technik. Hlavní otázkou tedy je, zda studenti učitelství s vyšší reflektivní kompetencí utvářejí DZO jiným způsobem než studenti, jejichž reflektivní kompetence je nepoměrně nižší.

Links

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Name: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A