CHOCHOLATÁ, Jana. Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge. In ECER 2017 Copenhagen. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge
Name in Czech Reflexe jako nástroj rozvíjení didaktické znalosti obsahu
Authors CHOCHOLATÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition ECER 2017 Copenhagen, 2017.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Denmark
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100187
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) přípravné učitelské vzdělávání; reflektivní kompetence; didaktická znalost obsahu; angličtina jako cizí jazyk
Keywords in English pre-service teacher education; reflective competence; pedagogical content knowledge; English as a foreign language
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D., učo 18980. Changed: 9/4/2018 10:59.
Abstract
Our ambition is to present research taking place in the field of pre-service teacher education the aim of which is to find out in what ways student teachers’ of English as a foreign language construct their pedagogical content knowledge (PCK) and whether this process can be facilitated by using suitable reflective techniques. In other words, the main research question is whether a student teacher with a higher reflective competence constructs PCK in a different way from a student whose reflective competence is considerably lower.
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku je prezentovat výzkum v oblasti přípravného učitelksého vzdělávání, jehož cílem je zjistit, jakým způsobem se utváří pedagogická znalost obsahu (DZO) u budoucích učitelů anglického jazyka a zda lze tento proces podpořit využitím vhodných reflektivních technik. Hlavní otázkou tedy je, zda studenti učitelství s vyšší reflektivní kompetencí utvářejí DZO jiným způsobem než studenti, jejichž reflektivní kompetence je nepoměrně nižší.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 26/7/2024 23:11