k 2016

Přesvědčení učitele ohledně žákovy autonomie a jejího rozvíjení

CHVÁLOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Přesvědčení učitele ohledně žákovy autonomie a jejího rozvíjení

Name in Czech

Přesvědčení učitele ohledně žákovy autonomie a jejího rozvíjení

Name (in English)

Teacher beliefs about learner autonomy and its development

Authors

CHVÁLOVÁ, Marie

Edition

Konference AKTEV, 2016, 2016

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

rozvíjení autonomie žáka, příležitosti, přesvědčení učitele, rozhovor, analýza dat

Keywords in English

development of learner autonomy, opportunities, teacher beliefs, interview, data analysis
Změněno: 5/3/2018 21:05, Mgr. Marie Chválová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tato prezentace se věnuje metodologii výzkumu zaměřeného na učitelovo přesvědčení ohledně rozvíjení žákovy autonomie a také předkládá první výsledky výzkumného šetření, které proběhlo na základních školách během výuky anglického jazyka. Bylo provedeno 5 rozhovorů s pěti učitelkami a na základě jejich výpovědí bylo rekonstruováno jejich přesvědčení.

In English

This presentation deals with the methodology of a research focused on teacher beliefs about the development of learner autonomy and it shows the first results of this research that took place in lower-secondary schools during English lessons. Five interviews with five teachers were conducted and on the basis of their answers, their beliefs were reconstructed.

Links

MUNI/A/0961/2015, interní kód MU
Name: Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Acronym: AKTEV V)
Investor: Masaryk University, Category A