Detailed Information on Publication Record
2016
Přesvědčení učitele ohledně žákovy autonomie a jejího rozvíjení
CHVÁLOVÁ, MarieBasic information
Original name
Přesvědčení učitele ohledně žákovy autonomie a jejího rozvíjení
Name in Czech
Přesvědčení učitele ohledně žákovy autonomie a jejího rozvíjení
Name (in English)
Teacher beliefs about learner autonomy and its development
Authors
CHVÁLOVÁ, Marie
Edition
Konference AKTEV, 2016, 2016
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
rozvíjení autonomie žáka, příležitosti, přesvědčení učitele, rozhovor, analýza dat
Keywords in English
development of learner autonomy, opportunities, teacher beliefs, interview, data analysis
Změněno: 5/3/2018 21:05, Mgr. Marie Chválová, Ph.D.
V originále
Tato prezentace se věnuje metodologii výzkumu zaměřeného na učitelovo přesvědčení ohledně rozvíjení žákovy autonomie a také předkládá první výsledky výzkumného šetření, které proběhlo na základních školách během výuky anglického jazyka. Bylo provedeno 5 rozhovorů s pěti učitelkami a na základě jejich výpovědí bylo rekonstruováno jejich přesvědčení.
In English
This presentation deals with the methodology of a research focused on teacher beliefs about the development of learner autonomy and it shows the first results of this research that took place in lower-secondary schools during English lessons. Five interviews with five teachers were conducted and on the basis of their answers, their beliefs were reconstructed.
Links
MUNI/A/0961/2015, interní kód MU |
|