POJSLOVÁ, Blanka. Srovnání reakcí studentů na učitelskou a vrstenickou zpětnou vazbu (Comparison of Students' Responsiveness to Teacher and Peer Feedback). In Výzkum učení a vyučování cizích jazyků. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Srovnání reakcí studentů na učitelskou a vrstenickou zpětnou vazbu
Name in Czech Srovnání reakcí studentů na učitelskou a vrstenickou zpětnou vazbu
Name (in English) Comparison of Students' Responsiveness to Teacher and Peer Feedback
Authors POJSLOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100208
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) učitelská zpětná vazba; vrstevnická zpětná vazba; reakce
Keywords in English peer feedback; teacher feedback; responsiveness
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 27/3/2018 14:26.
Abstract
Prezentace představuje dílčí výsledky pilotáže výzkumného záměru, který si klade za cíl posoudit vliv elektronické zpětné vazby na rozvoj sociolingvistické kompetence u řečové dovednosti psaní studentů angličtiny pro odborné a akademické účely. Prezentované dílčí výsledky ukazují, jak se liší reakce studentů na různé typy zpětné vazby – učitelské a vrstevnické.
Abstract (in English)
The presentation aims to present partial results of a pilot research. The research is to investigate the effects of e-feedback on the development of sociolinguistic competence in ESP students’ writing together with exploring differences between two different modes of providing feedback on students’ writing. One of the research questions of the planned research is to investigate differences in students’ responsiveness to two different modes of feedback provision. The results of the pilot case study investigating students’ responsiveness to these two different modes are discussed in this presentation.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 26/7/2024 23:39