Srovnání reakcí studentů na učitelskou a vrstenickou zpětnou vazbu
POJSLOVÁ, Blanka. Srovnání reakcí studentů na učitelskou a vrstenickou zpětnou vazbu (Comparison of Students' Responsiveness to Teacher and Peer Feedback). In Výzkum učení a vyučování cizích jazyků. 2017. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Srovnání reakcí studentů na učitelskou a vrstenickou zpětnou vazbu |
Name in Czech | Srovnání reakcí studentů na učitelskou a vrstenickou zpětnou vazbu |
Name (in English) | Comparison of Students' Responsiveness to Teacher and Peer Feedback |
Authors | POJSLOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, 2017. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/17:00100208 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | učitelská zpětná vazba; vrstevnická zpětná vazba; reakce |
Keywords in English | peer feedback; teacher feedback; responsiveness |
Changed by | Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 27/3/2018 14:26. |
Abstract |
---|
Prezentace představuje dílčí výsledky pilotáže výzkumného záměru, který si klade za cíl posoudit vliv elektronické zpětné vazby na rozvoj sociolingvistické kompetence u řečové dovednosti psaní studentů angličtiny pro odborné a akademické účely. Prezentované dílčí výsledky ukazují, jak se liší reakce studentů na různé typy zpětné vazby – učitelské a vrstevnické. |
Abstract (in English) |
---|
The presentation aims to present partial results of a pilot research. The research is to investigate the effects of e-feedback on the development of sociolinguistic competence in ESP students’ writing together with exploring differences between two different modes of providing feedback on students’ writing. One of the research questions of the planned research is to investigate differences in students’ responsiveness to two different modes of feedback provision. The results of the pilot case study investigating students’ responsiveness to these two different modes are discussed in this presentation. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU | Name: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 26/7/2024 23:39