TUŽILOVÁ, Petra. Přístup prvostupňových učitelů k podpoře čtenářství jejich žáků. Online. In XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu. 2017. ISBN 978-80-7435-688-9. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístup prvostupňových učitelů k podpoře čtenářství jejich žáků
Název anglicky Elementary school teachers' approach to supporting the readership of their pupils
Autoři TUŽILOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00100219
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7435-688-9
Klíčová slova česky čtení; čtenářství; čtenářská gramotnost; učitel; žák; rodič
Klíčová slova anglicky reading; readership; reading literacy; teacher; student; parent
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 3. 2018 16:19.
Anotace
Příspěvek obsahuje komentované výsledky pilotního výzkumu čtenářství a čtenářské gramotnosti, sestavené na základě informací, získaných od učitelů 4. ročníků ZŠ. Cílem výzkumného šetření je analýza informací, jak učitelé podporují rodiče v rozvíjení čtení a čtenářství dítěte, jakým způsobem působí na jeho individuální čtenářství, a jaká existuje souvislost s úrovní čtenářské gramotnosti tohoto dítěte.
Anotace anglicky
The paper contains the annotated results of the pilot research of reading and literacy skills, compiled on the basis of information obtained from the fourth grade primary school teachers. The aim of the research that is realized among teachers and parents of children of the fourth grade of primary school, is the analysis of information, how teachers encourage parents to develop reading and readership of the child, ie how they affect children‘s individual reading, and what relationship exists with the literacy skills of a child. Subsequently, the research investigation is focused on the current and ideal state of the teachers support for parents, the way the teachers should be in accordance with parents to support their children's reading access. In my research, I start from the assumption that a child who is functionally literate reader is good at reading literacy.
Návaznosti
MUNI/A/1084/2016, interní kód MUNázev: Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace
Investor: Masarykova univerzita, Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 22:45