a 2017

Přístup prvostupňových učitelů k podpoře čtenářství jejich žáků

TUŽILOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Přístup prvostupňových učitelů k podpoře čtenářství jejich žáků

Název anglicky

Elementary school teachers' approach to supporting the readership of their pupils

Autoři

TUŽILOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100219

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7435-688-9

Klíčová slova česky

čtení; čtenářství; čtenářská gramotnost; učitel; žák; rodič

Klíčová slova anglicky

reading; readership; reading literacy; teacher; student; parent
Změněno: 23. 3. 2018 16:19, Dana Nesnídalová

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek obsahuje komentované výsledky pilotního výzkumu čtenářství a čtenářské gramotnosti, sestavené na základě informací, získaných od učitelů 4. ročníků ZŠ. Cílem výzkumného šetření je analýza informací, jak učitelé podporují rodiče v rozvíjení čtení a čtenářství dítěte, jakým způsobem působí na jeho individuální čtenářství, a jaká existuje souvislost s úrovní čtenářské gramotnosti tohoto dítěte.

Anglicky

The paper contains the annotated results of the pilot research of reading and literacy skills, compiled on the basis of information obtained from the fourth grade primary school teachers. The aim of the research that is realized among teachers and parents of children of the fourth grade of primary school, is the analysis of information, how teachers encourage parents to develop reading and readership of the child, ie how they affect children‘s individual reading, and what relationship exists with the literacy skills of a child. Subsequently, the research investigation is focused on the current and ideal state of the teachers support for parents, the way the teachers should be in accordance with parents to support their children's reading access. In my research, I start from the assumption that a child who is functionally literate reader is good at reading literacy.

Návaznosti

MUNI/A/1084/2016, interní kód MU
Název: Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace
Investor: Masarykova univerzita, Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 11. 11. 2024 08:46