TUŽILOVÁ, Petra. Přístup prvostupňových učitelů k podpoře čtenářství jejich žáků (Elementary school teachers' approach to supporting the readership of their pupils). In XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu. 2017. ISBN 978-80-7435-688-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístup prvostupňových učitelů k podpoře čtenářství jejich žáků
Name (in English) Elementary school teachers' approach to supporting the readership of their pupils
Authors TUŽILOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100219
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7435-688-9
Keywords (in Czech) čtení; čtenářství; čtenářská gramotnost; učitel; žák; rodič
Keywords in English reading; readership; reading literacy; teacher; student; parent
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 23/3/2018 16:19.
Abstract
Příspěvek obsahuje komentované výsledky pilotního výzkumu čtenářství a čtenářské gramotnosti, sestavené na základě informací, získaných od učitelů 4. ročníků ZŠ. Cílem výzkumného šetření je analýza informací, jak učitelé podporují rodiče v rozvíjení čtení a čtenářství dítěte, jakým způsobem působí na jeho individuální čtenářství, a jaká existuje souvislost s úrovní čtenářské gramotnosti tohoto dítěte.
Abstract (in English)
The paper contains the annotated results of the pilot research of reading and literacy skills, compiled on the basis of information obtained from the fourth grade primary school teachers. The aim of the research that is realized among teachers and parents of children of the fourth grade of primary school, is the analysis of information, how teachers encourage parents to develop reading and readership of the child, ie how they affect children‘s individual reading, and what relationship exists with the literacy skills of a child. Subsequently, the research investigation is focused on the current and ideal state of the teachers support for parents, the way the teachers should be in accordance with parents to support their children's reading access. In my research, I start from the assumption that a child who is functionally literate reader is good at reading literacy.
Links
MUNI/A/1084/2016, interní kód MUName: Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 8/10/2024 10:56