Přístup prvostupňových učitelů k podpoře čtenářství jejich žáků
TUŽILOVÁ, Petra. Přístup prvostupňových učitelů k podpoře čtenářství jejich žáků (Elementary school teachers' approach to supporting the readership of their pupils). In XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu. 2017. ISBN 978-80-7435-688-9. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Přístup prvostupňových učitelů k podpoře čtenářství jejich žáků |
Name (in English) | Elementary school teachers' approach to supporting the readership of their pupils |
Authors | TUŽILOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2017. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Conference abstract |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/17:00100219 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-7435-688-9 |
Keywords (in Czech) | čtení; čtenářství; čtenářská gramotnost; učitel; žák; rodič |
Keywords in English | reading; readership; reading literacy; teacher; student; parent |
Changed by | Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 23/3/2018 16:19. |
Abstract |
---|
Příspěvek obsahuje komentované výsledky pilotního výzkumu čtenářství a čtenářské gramotnosti, sestavené na základě informací, získaných od učitelů 4. ročníků ZŠ. Cílem výzkumného šetření je analýza informací, jak učitelé podporují rodiče v rozvíjení čtení a čtenářství dítěte, jakým způsobem působí na jeho individuální čtenářství, a jaká existuje souvislost s úrovní čtenářské gramotnosti tohoto dítěte. |
Abstract (in English) |
---|
The paper contains the annotated results of the pilot research of reading and literacy skills, compiled on the basis of information obtained from the fourth grade primary school teachers. The aim of the research that is realized among teachers and parents of children of the fourth grade of primary school, is the analysis of information, how teachers encourage parents to develop reading and readership of the child, ie how they affect children‘s individual reading, and what relationship exists with the literacy skills of a child. Subsequently, the research investigation is focused on the current and ideal state of the teachers support for parents, the way the teachers should be in accordance with parents to support their children's reading access. In my research, I start from the assumption that a child who is functionally literate reader is good at reading literacy. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1084/2016, interní kód MU | Name: Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 8/10/2024 10:56