Integrace ruských reálií a dějin Ruska v současných českých učebnicích ruského jazyka:cíle a ...
BOBRZYKOVÁ, Olga. Integrace ruských reálií a dějin Ruska v současných českých učebnicích ruského jazyka:cíle a metodologie práce (Integration of Cultures of Russia and History of Russia in Current Czech Textbooks of Russian Language: Objectives and Methodology of Work). In Konference AKTEV - Výzkum učení a vyučování cizím jazykům. 2017. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Integrace ruských reálií a dějin Ruska v současných českých učebnicích ruského jazyka:cíle a metodologie práce |
Name in Czech | Integrace ruských reálií a dějin Ruska v současných českých učebnicích ruského jazyka:cíle a metodologie práce |
Name (in English) | Integration of Cultures of Russia and History of Russia in Current Czech Textbooks of Russian Language: Objectives and Methodology of Work |
Authors | BOBRZYKOVÁ, Olga (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Konference AKTEV - Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, 2017. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/17:00100230 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | reálie; historie; Rusko; učebnice; metodologie |
Keywords in English | Cultures; History; Russia; Textbooks; Methodology |
Changed by | Changed by: Mgr. Olga Bobrzyková, učo 10482. Changed: 7/3/2018 04:49. |
Abstract |
---|
Vystoupení na konferenci se zabývá představením dizertačního výzkumu. První fáze výzkumu je zaměřena na deskripci vybraných učebnic ruského jazyka s ohledem na vybrané teoretické a výzkumné poznatky řešené problematiky. Získané výsledky analýzy budou interpretovány a analyzované učebnice budou porovnány mezi sebou. Druhá fáze zjištění z první fáze výzkumu o praktický vhled do problematiky z pohledu učitelů. Přípravným krokem bude formulace otevřených otázek a stanovení postupů k realizaci dotazníků, které budou po vyplnění učiteli následně analyzovány a kvalitativně vyhodnoceny a interpretovány. |
Abstract (in English) |
---|
The presentation at the conference deals with the introduction of dissertation research. The first phase of the research is focused on description of selected textbooks of Russian language with respect to selected theoretical and research findings. The results of the analysis will be interpreted and analyzed textbooks will be compared to each other. The second phase of the the first phase of research on a practical insight into the issue from a perspective teachers. The preparatory step will be the formulation of open questions a setting out the procedures for the implementation of the questionnaires that will be filled in teachers are subsequently analyzed and qualitatively evaluated, and interpreted. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU | Name: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 7/10/2024 01:06