PEŠKOVÁ, Karolína a Tomáš JANÍK. Foreign language teachers dealing with new curriculum at lower secondary schools. Online. In Language Education across Borders. 2017, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Foreign language teachers dealing with new curriculum at lower secondary schools
Název česky Učitelé cizích jazyků a nové kurikulum na druhém stupni základní školy
Autoři PEŠKOVÁ, Karolína a Tomáš JANÍK
Vydání Language Education across Borders, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učitelé cizích jazyků; kurikulum; 2. stupeň ZŠ
Klíčová slova anglicky foreign language teachers; curriculum; lower secondary schools
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 7. 3. 2018 14:45.
Anotace
The poster is aimed at selected results of broader research investigating teachers’ perceptions of curriculum changes in the Czech Republic. It will provide a detailed insight into foreign language teachers’ curriculum implementation at lower secondary schools. Special focus will be placed on a) foreign language teachers’ barriers related to the curriculum implementation and b) their current work with the curriculum documents when preparing and practising their foreign language instruction. The data obtained through semi-structured interviews with three English/German language teachers was analysed by means of qualitative content analysis.
Návaznosti
GA15-05122S, projekt VaVNázev: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 06:25