POJSLOVÁ, Blanka. Hodnocení a výuka produktivních dovedností – spojené nádoby (Assessing and teaching productive skills). In Výuka a testování produktivních dovedností v cizích jazycích včetně češtiny pro cizince, Ústav odborné a jazykové přípravy, UK, Poděbrady. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hodnocení a výuka produktivních dovedností – spojené nádoby
Name in Czech Hodnocení a výuka produktivních dovedností – spojené nádoby
Name (in English) Assessing and teaching productive skills
Authors POJSLOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Výuka a testování produktivních dovedností v cizích jazycích včetně češtiny pro cizince, Ústav odborné a jazykové přípravy, UK, Poděbrady, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100239
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) hodnocení; užitečnost testu; produktivní řečové dovednosti
Keywords in English assessment; test usefullness; productive skills
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 27/3/2018 13:20.
Abstract
Rostoucí důraz na rozvoj produktivních řečových dovedností ve výuce s sebou přináší i potřebu tyto řečové dovednosti testovat a hodnotit. Pokud se pak jedná o test vysoké důležitosti, vzrůstá i význam standardizace procesu testování a hodnocení těchto dovedností. Příspěvek se zaměří na standardizaci procesu testování a hodnocení produktivních dovedností v kontextu terciárního vzdělávání. Pokusí se přitom ukázat propojenost tohoto procesu s výukou a s rolí vyučujících, kteří v něm zaujímají duální roli – roli učitele a roli tvůrce testových úloh, hodnotících škál a v neposlední řádě i hodnotitelů produktivních dovedností. Tento proces bude nahlížen v kontextu výuky a hodnocení odborného a akademického jazyka na Centru jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity v Brně, konkrétně jeho Oddělení na Ekonomicko-správní fakultě.
Abstract (in English)
The presentation aims to present a standardisation process of assessing productive skills of a high-stake exam at the tertiary level and its impact on teaching. The standardisation process involves test specification and task development for assessing writing of ESP and EAP together with raters´ training and benchmarking process in the context and within the constraints of the given testing situation. The presentation also focuses on a mutual interdependence of the standardisation process and teaching in the context where instructors have a dual role of testers-raters and teachers.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 26/7/2024 23:39