POJSLOVÁ, Blanka. Vliv zpětné vazby na rozvoj sociolingvistické kompetence u řečové dovednosti psaní studentů angličtiny pro specifické a akademické účely: návrh výzkumného designu (The Effect of Feedback on ESP Student Writing at the Tertiary level: Research Design). In Výzkum učení a vyučování cizích jazyků. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv zpětné vazby na rozvoj sociolingvistické kompetence u řečové dovednosti psaní studentů angličtiny pro specifické a akademické účely: návrh výzkumného designu
Name in Czech Vliv zpětné vazby na rozvoj sociolingvistické kompetence u řečové dovednosti psaní studentů angličtiny pro specifické a akademické účely: návrh výzkumného designu
Name (in English) The Effect of Feedback on ESP Student Writing at the Tertiary level: Research Design
Authors POJSLOVÁ, Blanka.
Edition Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) zpětná vazba; kvaziexperiment; sociolingvistická kompetence
Keywords in English feedback; quasiexperiment; sociolinguistic competence
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 10/4/2018 13:09.
Abstract
Posterová prezentace se zaměřuje na představení výzkumného designu plánovaného disertačního výzkumu, jehož cílem je posoudit vliv dvou různých typů zpětné vazby na rozvoj sociolingvistické kompetence u řečové dovednosti psaní studentů angličtiny pro odborné a akademické účely. Výzkumný design bude mít formu kvazi-experimentu se dvěma porovnávanými skupinami, u kterých proběhne intervence v podobě dvou různých typů zpětné vazby s pre-testem a post-testem.
Abstract (in English)
The poster presentation aims to present the research design of planned research exploring the effects of two feedback modes on development of sociolinguistic competence in writing of ESP/EFL students. The research design will take the form of Comparison Group Pre-test Post-test quasi-experiment with two different treatments represented by two different modes of feedback provision in each of two comparison groups.
Links
MUNI/A/0961/2015, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Acronym: AKTEV V)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 15/7/2024 20:24