Detailed Information on Publication Record
2017
Shifting the Balance: Promoting autonomy and self-reflection in ESP
CHOVANCOVÁ, Barbora and Štěpánka BILOVÁBasic information
Original name
Shifting the Balance: Promoting autonomy and self-reflection in ESP
Name in Czech
Podpora autonomie a sebereflexe při výuce angličtiny pro specifické účely
Authors
CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Štěpánka BILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Language Teaching Tomorrow, Tampere, University of Tampere, 2017, 2343-0281
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Finland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14640/17:00100247
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
EAP; ESP; autonomní učení; sebereflexe; výuka v terciální sféře
Keywords in English
EAP; ESP; learner autonomy; learner self-reflection; tertiary level teaching
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 25/4/2018 16:47, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
The modern trend in language teaching emphasises the need to develop skills that enable students to become self-sufficient in their future life with a foreign language. We describe two different learning situations in which learner autonomy is promoted; the first being an elective ESP course for students across university entitled "English Autonomously", the second, a standard ESP course for Law Faculty undergraduates. While the former is primarily about student self-reflection and setting one’s own learning goals, our experience shows that it is also possible to introduce elements of autonomy into the latter, more structured course.
In Czech
Moderní trendy ve výuce cizích jazyků aktuálně zdůrazňují potřebu rozvíjet takové dovednosti, které studentům v budoucnosti umožní autonomně fungovat v oblasti jejich profesní komunikace v cizím jazyce. V tomto příspěvku se zabýváme dvěma situacemi: jednak výběrovým seminářem s názvem "Angličtina autonomně" a jednak posilování autonomie v běžném povinném předmětu "Angličtina pro právníky".