Detailed Information on Publication Record
2017
Empowerment through knowledge pooling in mixed ability legal English classes
CHOVANCOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Empowerment through knowledge pooling in mixed ability legal English classes
Name in Czech
Sdílení informací mezi studenty jako forma výuky v kurzech odborné právnické angličtiny
Authors
CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Language and Law - Traditions, Trends and Perspectives, Bialystok, 8.6.2017, 2017
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14640/17:00100248
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
právní angličtina; výuka jazyků pro specifické účely; tvorba materiálů; sdílení informací
Keywords in English
legal English; ESP; materials design; motivation; knowledge pooling; mixed-ability class
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 1/5/2018 23:11, Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D.
V originále
While undergraduates in Legal English classes tend to form largely homogeneous groups, the situation is decidedly more complex with extramural students. Thus, in courses such as Public Administration and International Trade Law, the participants may include experienced practitioners and full time students, ranging in their proficiency from confident C1 to self-conscious A2 speakers. These are then supposed to work alongside each other in order to improve their specialized English. Inevitably, such situations present teachers with considerable challenges. One way of addressing the issue is for the teacher to prepare activities involving knowledge pooling. In this way, all participants can contribute: experts with lower level of English as well as students with good language skills but insufficient world of work/life experience. For instance, instead of individual tasks, students in groups may produce written assignments in Google Disc environment, with the teacher providing instant feedback while the work is being created. Such activities present less of a face threat: they can boost learner confidence and improve learning outcomes by allowing students with lower level of language proficiency to participate in producing texts that may, thanks to the collaborative nature of their origin, be of good quality and be used as resources for exam preparation or even in actual real-life situations. Clearly, while the method of knowledge pooling places some specific demands on the teachers, it serves for the empowerment of students and can help to overcome the challenges arising from classes consisting of students with variable levels of professional expertise and language proficiency.
In Czech
Tato prezentace se zabývá metodou tzv. knowledge pooling (sdílení informací/vědomostí) ve výuce právnické angličtiny a odborného jazyka. Tato metoda je zvlášť užitečná v kurzech, které jsou charakterizovány přítomností účastníků, kteří mají rozdílnou úroveň jazykových kompetencí (od C1 po A2). Jedním ze způsobů, jak může učitel překonávat tyto problémy, je zaměřit se na přípravu výukových materiálů a aktivit, které od studentů vyžadují aktivní komunikaci a spolupráci formou sdílení informací/vědomostí. Díky tomu se aktivní práce mohou účastnit i studenti, jejichž jazykové kompetence nejsou dostatečné pro individuální práci na odborných tématech zpracovávaných v cizím jazyce. Metoda sdílení informací sice klade na učitele nové požadavky, nicméně u studentů přispívá k budování jejich sebevědomí a komunikativních kompetencí v cizím jazyce a pomáhá překonávat problémy, se kterými se v kurzech odborného jazyka na straně studentů běžně setkáváme (rozdílná úroveň profesních i jazykových znalostí).