ELLEDEROVÁ, Eva. Design-based Research of a Coursebook for ESP: The Concept and Research Methodology. In Janíková, V.; Hanušová, S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 69-81. ISBN 978-80-210-8869-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Design-based Research of a Coursebook for ESP: The Concept and Research Methodology
Name in Czech Konstrukční výzkum učebnice pro výuku ESP: Koncept a výzkumná metodologie.
Authors ELLEDEROVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, p. 69-81, 13 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100249
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8869-6
UT WoS 000483894100004
Keywords (in Czech) konstrukční výzkum; intervence; iterace; hmotné a procesní konstrukční principy; učebnice ESP; metody sběru dat; výzkumné předpoklady
Keywords in English design-based research; intervention; iteration; substantive and procedural design principles; coursebook for ESP; data collection methods; research assumptions
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 30/1/2020 15:10.
Abstract
This paper deals with the design-based research of a coursebook for ESP. The first part of this paper frames the concept of design-based research. The second part outlines my own research design. It focuses on the research objectives, individual stages of the research, description of research samples and data collection methods. Finally, I make assumptions which my research should or should not justify and explain how its results can be applied to educational practice.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá konstrukčím výzkumem učebnice pro výuku ESP. První část příspěvku představuje koncepci konstrukčního výzkumu a druhá část příspěvku popisuje metodologii výzkumného designu. Zaměřuje se na výzkumné cíle, jednotlivé fáze výzkumu, popis výzkumných souborů a výzkumných nástrojů. V závěru autorka formuluje výzkumné předpoklady a vysvětluje, jak mohou výsledky ovlivnit pedagogickou praxi.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 28/7/2024 05:20