D 2017

Design-based Research of a Coursebook for ESP: The Concept and Research Methodology

ELLEDEROVÁ, Eva

Basic information

Original name

Design-based Research of a Coursebook for ESP: The Concept and Research Methodology

Name in Czech

Konstrukční výzkum učebnice pro výuku ESP: Koncept a výzkumná metodologie.

Authors

ELLEDEROVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, p. 69-81, 13 pp. 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00100249

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8869-6

UT WoS

000483894100004

Keywords (in Czech)

konstrukční výzkum; intervence; iterace; hmotné a procesní konstrukční principy; učebnice ESP; metody sběru dat; výzkumné předpoklady

Keywords in English

design-based research; intervention; iteration; substantive and procedural design principles; coursebook for ESP; data collection methods; research assumptions

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 30/1/2020 15:10, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

This paper deals with the design-based research of a coursebook for ESP. The first part of this paper frames the concept of design-based research. The second part outlines my own research design. It focuses on the research objectives, individual stages of the research, description of research samples and data collection methods. Finally, I make assumptions which my research should or should not justify and explain how its results can be applied to educational practice.

In Czech

Příspěvek se zabývá konstrukčím výzkumem učebnice pro výuku ESP. První část příspěvku představuje koncepci konstrukčního výzkumu a druhá část příspěvku popisuje metodologii výzkumného designu. Zaměřuje se na výzkumné cíle, jednotlivé fáze výzkumu, popis výzkumných souborů a výzkumných nástrojů. V závěru autorka formuluje výzkumné předpoklady a vysvětluje, jak mohou výsledky ovlivnit pedagogickou praxi.

Links

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Name: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A