Detailed Information on Publication Record
2017
Design-based Research of a Coursebook for ESP: The Concept and Research Methodology
ELLEDEROVÁ, EvaBasic information
Original name
Design-based Research of a Coursebook for ESP: The Concept and Research Methodology
Name in Czech
Konstrukční výzkum učebnice pro výuku ESP: Koncept a výzkumná metodologie.
Authors
ELLEDEROVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, p. 69-81, 13 pp. 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00100249
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8869-6
UT WoS
000483894100004
Keywords (in Czech)
konstrukční výzkum; intervence; iterace; hmotné a procesní konstrukční principy; učebnice ESP; metody sběru dat; výzkumné předpoklady
Keywords in English
design-based research; intervention; iteration; substantive and procedural design principles; coursebook for ESP; data collection methods; research assumptions
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 30/1/2020 15:10, Dana Nesnídalová
V originále
This paper deals with the design-based research of a coursebook for ESP. The first part of this paper frames the concept of design-based research. The second part outlines my own research design. It focuses on the research objectives, individual stages of the research, description of research samples and data collection methods. Finally, I make assumptions which my research should or should not justify and explain how its results can be applied to educational practice.
In Czech
Příspěvek se zabývá konstrukčím výzkumem učebnice pro výuku ESP. První část příspěvku představuje koncepci konstrukčního výzkumu a druhá část příspěvku popisuje metodologii výzkumného designu. Zaměřuje se na výzkumné cíle, jednotlivé fáze výzkumu, popis výzkumných souborů a výzkumných nástrojů. V závěru autorka formuluje výzkumné předpoklady a vysvětluje, jak mohou výsledky ovlivnit pedagogickou praxi.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|