JAHODOVÁ, Pavla. Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English. In Janíková Věra, Hanušová Světlana. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2017, p. 145-167. ISBN 978-80-210-8869-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
Name in Czech Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Authors JAHODOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, p. 145-167, 23 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita Brno
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100250
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8869-6
UT WoS 000483894100008
Keywords (in Czech) interkulturní komunikační kompetence; IKK; psaní; angličtina; A2; výzkumná zjištění; korpus; analýza; fáze po intervenci
Keywords in English intercultural communicative competence; ICC; writing; English; A2; research outcomes; corpus; analysis; post-intervention phase
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 30/1/2020 15:24.
Abstract
Developing intercultural communicative competence represents an aim of the foreign-language teaching-learning process but also a subject to be examined in research. First research outcomes of the research which deals with intercultural communicative competence development manifestations in writing in English at basic school proved that it is possible to notice intercultural communicative competence manifestations already at the CEFR A2 level. The following paper introduces further research outcomes resulting from the post-intervention phase of the conducted research. The paper summarises and describes the way in which intercultural communicative competence was manifested in pupils’ writing once the phase of intervention, the aim of which was to develop all the dimensions of intercultural communicative competence, was implemented.
Abstract (in Czech)
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence reprezentuje cíl cizojazyčné výuky, ale také předmět hodný výzkumu. První výzkumná zjištění výzkumu, který se zabývá projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce na základní škole, prokázala, že je možné zachytit projevy interkulturní komunikační kompetence již na úrovni A2 dle SERRJ. Následující text představuje další výzkumná zjištění plynoucí z fáze výzkumu provedené po intervenci, která byla součástí daného výzkumu. Text shrnuje a popisuje, jakým způsobem byla interkulturní komunikační kompetence projevována v psaní žáků po provedení intervencí, jejichž cílem bylo rozvíjení všech dimenzí interkulturní komunikační kompetence.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 4/10/2024 18:19