ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina. Kvalitní výuka přírodopisu z pohledu expertů (Quality teaching of natural science from the point of view of experts). In Študentské fórum XVI. – metodologické otázky tvorby studentských výzkumných projektů v pregraduálním i postgraduálním studiu. 21. – 22. 12. 2017. Občianske združenie Výchova – Veda – Vzdelávanie – Výskum; Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně – Fakulta humanitních studií; Ústav školní pedagogiky; Velké Bílovice – hotel Akademie - Česká republika. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalitní výuka přírodopisu z pohledu expertů
Name (in English) Quality teaching of natural science from the point of view of experts
Authors ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina.
Edition Študentské fórum XVI. – metodologické otázky tvorby studentských výzkumných projektů v pregraduálním i postgraduálním studiu. 21. – 22. 12. 2017. Občianske združenie Výchova – Veda – Vzdelávanie – Výskum; Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně – Fakulta humanitních studií; Ústav školní pedagogiky; Velké Bílovice – hotel Akademie - Česká republika. 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) dotazník, experti - odborníci, kvalita výuky, přírodopis
Keywords in English questionnaire, expert - experts, quality of teaching, nature
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Ševčíková, učo 14653. Changed: 8/3/2018 12:04.
Abstract
Předkládaná studie se zabývá náhledy/pohledy expertů - odborníků ve vzdělávání a v biologii, konkrétně odborníky z oblasti pedagogiky, obecné didaktiky, didaktiky přírodopisu a biologie na kvalitu výuky přírodopisu. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník s otevřenými a uzavřenými otázkami, který byl administrován expertům – odborníkům. Zjištěné náhledy/pohledy poslouží jako východisko pro tvorbu vlastního pozorovacího a posuzovacího nástroje k evaluaci kvalitní výuky přírodopisu na základních školách. V příspěvku budou prezentována získaná data z dotazníků, ve kterých experti - odborníci generovali své vlastní náhledy/pohledy na kvalitu výuku přírodopisu a posuzovali důležitost obecných komponent a charakteristik a oborově specifických komponent a charakteristik, které zakládají kvalitu výuky přírodopisu.
Abstract (in English)
The present study deals with the views / views of experts - experts in education and biology, namely pedagogical specialists, general didactics, didactics of natural sciences and biology on the quality of natural science teaching. A questionnaire with open and closed questions was used as a research tool and was administered to expert experts. Identified views / views serve as the basis for creating their own observation and assessment tool to evaluate quality natural science teaching at elementary schools. The paper will present the obtained data from questionnaires in which expert experts generated their own insights / views on the quality of natural science teaching and assessed the importance of the general components and characteristics and the branch-specific components and characteristics that underpin the quality of the teaching of natural history.
PrintDisplayed: 29/8/2024 15:14