Detailed Information on Publication Record
2017
The Use of Mobile Devices in English Language Teaching and Learning with a Focus on the Development of Language Skills: Pilot Study
TALAVAŠKOVÁ, TerezaBasic information
Original name
The Use of Mobile Devices in English Language Teaching and Learning with a Focus on the Development of Language Skills: Pilot Study
Name in Czech
Využití mobilních zařízení ve výuce anglického jazyka se zaměřením na rozvoj jazykových dovedností: Pilotáž
Authors
TALAVAŠKOVÁ, Tereza (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, p. 45-56, 12 pp. 2017
Publisher
Masarykova Univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00100260
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8869-6
UT WoS
000483894100002
Keywords (in Czech)
SAMR model;TPACK;mobilní technologie
Keywords in English
SAMR model;TPACK;mobile technology
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 30/1/2020 14:47, Dana Nesnídalová
V originále
The following text deals with a pilot study aimed at the use of mobile devices in English lessons in tertiary education. The theoretical background provides an insight into the use of mobile devices in language teaching, the development of this concept and the teacher’s role in integrating mobile devices into teaching. The aims of the pilot study are then described, along with the methodology and preliminary research results.
In Czech
Následující text představuje pilotáž výzkumu zaměřeného na využití mobilních zařízení v hodinách anglického jazyka na vysoké škole. Teoretická část poskytuje náhled na využití mobilních zařízení ve výuce, vývoj tohoto trendu a roli učitele v integraci mobilních zařízení do výuky. Následuje popis cílů pilotáže , spolu s metodologií výzkumu a prvotních výsledků.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|