TRNOVÁ, Michaela. Obsahová analýza učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2 (The Content Analysis of Lower-Secondary Coursebooks – Focus on Vocabulary Appropriate to the A2 Level). In Janíková, V.; Hanušová, S. Lingvisticky orientovaný výzkum v didaktice cizích jazyků. Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 103-125. ISBN 978-80-210-8868-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Obsahová analýza učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2
Name in Czech Obsahová analýza učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2
Name (in English) The Content Analysis of Lower-Secondary Coursebooks – Focus on Vocabulary Appropriate to the A2 Level
Authors TRNOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Lingvisticky orientovaný výzkum v didaktice cizích jazyků, p. 103-125, 23 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100265
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8868-9
Keywords (in Czech) slovní zásoba; výuka slovní zásoby; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV); učebnice; obsahová analýza
Keywords in English vocabulary; teaching vocabulary; Framework Education Programme for Elementary Education (FEP EE); textbooks; content analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Michaela Trnová, Ph.D., učo 203499. Changed: 5/4/2018 23:01.
Abstract
Předkládaný text představuje teoretická východiska (slovní zásoba, výuka slovní zásoby, učebnice a učebnice anglického jazyka), edukačně-politická východiska (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) a přehled výzkumů relevantních vzhledem k plánované obsahové analýze učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2.
Abstract (in English)
The following text presents theoretical background (vocabulary, teaching vocabulary, textbooks and EFL textbooks), educational-political background (Framework Education Programme for Elementary Education) and previous research studies relevant for the intended future research focussing on the content analysis of lower-secondary coursebooks and vocabulary appropriate to the A2 level.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 16/10/2024 08:21