Detailed Information on Publication Record
2017
Obsahová analýza učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2
TRNOVÁ, MichaelaBasic information
Original name
Obsahová analýza učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2
Name in Czech
Obsahová analýza učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2
Name (in English)
The Content Analysis of Lower-Secondary Coursebooks – Focus on Vocabulary Appropriate to the A2 Level
Authors
TRNOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Lingvisticky orientovaný výzkum v didaktice cizích jazyků, p. 103-125, 23 pp. 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00100265
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8868-9
Keywords (in Czech)
slovní zásoba; výuka slovní zásoby; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV); učebnice; obsahová analýza
Keywords in English
vocabulary; teaching vocabulary; Framework Education Programme for Elementary Education (FEP EE); textbooks; content analysis
Tags
Reviewed
Změněno: 5/4/2018 23:01, Mgr. Michaela Trnová, Ph.D.
V originále
Předkládaný text představuje teoretická východiska (slovní zásoba, výuka slovní zásoby, učebnice a učebnice anglického jazyka), edukačně-politická východiska (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) a přehled výzkumů relevantních vzhledem k plánované obsahové analýze učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2.
In English
The following text presents theoretical background (vocabulary, teaching vocabulary, textbooks and EFL textbooks), educational-political background (Framework Education Programme for Elementary Education) and previous research studies relevant for the intended future research focussing on the content analysis of lower-secondary coursebooks and vocabulary appropriate to the A2 level.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|