D 2017

Obsahová analýza učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2

TRNOVÁ, Michaela

Basic information

Original name

Obsahová analýza učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2

Name in Czech

Obsahová analýza učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2

Name (in English)

The Content Analysis of Lower-Secondary Coursebooks – Focus on Vocabulary Appropriate to the A2 Level

Authors

TRNOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Lingvisticky orientovaný výzkum v didaktice cizích jazyků, p. 103-125, 23 pp. 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00100265

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8868-9

Keywords (in Czech)

slovní zásoba; výuka slovní zásoby; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV); učebnice; obsahová analýza

Keywords in English

vocabulary; teaching vocabulary; Framework Education Programme for Elementary Education (FEP EE); textbooks; content analysis

Tags

Reviewed
Změněno: 5/4/2018 23:01, Mgr. Michaela Trnová, Ph.D.

Abstract

V originále

Předkládaný text představuje teoretická východiska (slovní zásoba, výuka slovní zásoby, učebnice a učebnice anglického jazyka), edukačně-politická východiska (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) a přehled výzkumů relevantních vzhledem k plánované obsahové analýze učebnic anglického jazyka pro 2. st. ZŠ se zaměřením na slovní zásobu na úrovni A2.

In English

The following text presents theoretical background (vocabulary, teaching vocabulary, textbooks and EFL textbooks), educational-political background (Framework Education Programme for Elementary Education) and previous research studies relevant for the intended future research focussing on the content analysis of lower-secondary coursebooks and vocabulary appropriate to the A2 level.

Links

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Name: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A