CHOCHOLATÁ, Jana. Characteristics of Reflective Thinking in Student Teachers of English as a Foreign Language. In Janíková, V., Hanušová S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. 2017th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 83-95. ISBN 978-80-210-8869-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Characteristics of Reflective Thinking in Student Teachers of English as a Foreign Language
Name in Czech Charakteristiky reflektivního uvažování u studentů učitelství angličtiny jako cizího jazyka
Authors CHOCHOLATÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2017. vyd. Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, p. 83-95, 13 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100266
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8869-6
UT WoS 000483894100005
Keywords (in Czech) reflektivní uvažování; typy reflexe; studenti učitelství; přípravné učitelské vzdělávání; reflektivní deníky
Keywords in English reflective thinking; types of reflection; student teacher; pre-service teacher education; reflective journals
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 30/1/2020 15:13.
Abstract
The aim of the article is to present partial results of research into student teachers’ reflective thinking. Data collected through reflective journals were examined in order to find out whether any kind of evidence exists which might indicate that there is a relation between the characteristics of student teachers’ reflective thinking and the characteristics of their pedagogical content knowledge.
Abstract (in Czech)
Cílem stati je představit dílčí výsledky výzkumu týkajícího se reflektivního uvažování u studentů učitelství anglického jazyka. Data shromážděná v reflektivních denících byla analyzována s cílem zjistit, zda něco ukazuje na vztah mezi charakteristikami reflektivního uvažování studentů a charakteristikami jejich didaktické znalosti obsahu.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 16/10/2024 07:28