ŠTĚRBA, Radim. K regionální identitě a jejímu zastoupení v kurikulu ZŠ (To regional identity and its representation in the primary school curriculum). In Branislav Malík. Formovanie identity v čase a priestore. první. Bratislava: Univerzita Komenského, Bratislava, 2017, p. 384-395. ISBN 978-80-223-4209-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K regionální identitě a jejímu zastoupení v kurikulu ZŠ
Name in Czech K regionální identitě a jejímu zastoupení v kurikulu ZŠ
Name (in English) To regional identity and its representation in the primary school curriculum
Authors ŠTĚRBA, Radim (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Bratislava, Formovanie identity v čase a priestore, p. 384-395, 12 pp. 2017.
Publisher Univerzita Komenského, Bratislava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100293
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-223-4209-4
Keywords (in Czech) identita; regionální identita; kurikulum;
Keywords in English identity; regional identity; curriculum;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 26/3/2018 11:54.
Abstract
Příspěvek se nejprve zabývá vymezením identity, která je vnímána jako mnohovrstevnatý konstrukt. Následně se zaměřuje na tematiku regionální identity, její kognitivně-racionální a afektivní aspekt. Zabývá se také provázaností mezi regionální a národní identitou, hledáním tzv. terminal identity v některých výzkumech. Ve výzkumném šetření zjišťuje její zastoupení v kurikulu základní školy.
Abstract (in English)
The paper at first deals with the definition of identity, which is perceived as a multi-layered construct. It then focuses on the theme of regional identity, its cognitive-rational and affective aspect. It also deals with the interrelationship between regional and national identity, searching for the so-called terminal identity in some researches. The research investigates its representation in the curriculum of elementary school.
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:23